Support

Søk etter artikler og svar

Guidene oppdateres og finjusteres jevnlig. Finner du ikke svar må du gjerne ta kontakt. Support per chat og epost er inkludert i prisen for alle våre kunder.

Tripletex

DUELL er integrert med Tripletex. Denne artikkelen forklarer oppsettet av integrasjonen. Du kan lese mer om hva integrasjonen gjør på vår informasjonsside for Tripletex.

Integrasjonen mot Tripletex overfører følgende

  • Dagsoppgjør
  • Fakturagrunnlag
  • Varer
  • Kunder

Overføringene kan gjøres manuelt eller automatisk.

Du trenger følgende

  • Modulen Tripletex i DUELL
  • API-modulen i Tripletex (kontakt regnskapsfører om du ikke har dette)

Oppsett

  1. Vi begynner med å opprette en integrasjonsbruker i Tripletex
    1. Logg inn i Tripletex
    2. Gå til Selskap > Ansatte
    3. Velg en eksisterende bruker eller opprett en ny
    4. Gå til Mer og velg API-tilgang
    5. Velg applikasjon Kasseservice_duell
    6. Gi nøkkelen et navn.F.eks. DUELL.
    7. Klikk Opprett Nøkkel
    8. Noter deg "Brukernøkkel - ID" for bruk senere
      Tips: Bruk kopier-ikonet ved siden av nøkkelen
    9. Klikk på navnet på nøkkelen. Gå igjennom å sjekke at minimum de sammen feltene valgt på bildene under også er valgt for denne brukeren. Etterpå klikker du lagre.





  2. Vi skal videre sette opp kontoplan i DUELL
    1. Logg inn i administrasjonspanelet i DUELL
    2. Sett opp kontoplanen ihht til denne guiden
  3. Vi skal nå aktivere overføringen mellom DUELL og Tripletex
    1. Velg Regnskap > Tripletex i hovedmenyen.
    2. Velg avdeling (om du har flere avdelinger)
    3. Oppgi Brukernøkkel - ID (fra Tripletex punkt 1) i feltet API-nøkkel og klikk "Test integrasjon"
    4. Justér innstillingene slik det passer (se under)

Integrasjonen er nå satt opp. Om enkelte data ikke blir overført nå eller i fremtiden finner du detaljene knyttet til dette under Regnskap > Integrasjonslogg.

GAVEKORT: Selger du gavekort og benytter fakturering må du manuelt opprette et produkt i DUELL med varenummer GIFTCARD.

FeltBeskrivelse
Flere avdelingerOm dere har flere avdelinger må denne settes til PÅ og riktig avdeling må velges.
Er nedtrekkslisten er tom kan du klikke oppdaterings-ikonet for å hente inn avdelingene.
Z-rapportDagsoppgjør blir automatisk overført fra DUELL til Tripletex
BeholdningsendringBeholdningsendring og Varelager synkronisering. Sørger for at Varelager og Varekost oppdateres basert på salg og registreringer i DUELL.
Krever Z-rapport aktivert, og kontoplan felter: Beholdningsendring og Varelager
Type importAV: Dagsoppgjør blir lagt til i bilagsmottaket under "Ikke bokførte bilag", og må manuelt godkjennes (kan redigeres først). PÅ: Dagsoppgjøret går direkte inn i hovedboka (kan ikke redigeres).
Type import er kun relevant om Z-rapport står til PÅ
FakturaerFakturagrunnlag blir automatisk overført fra DUELL til Tripletex.
FakturabeløpTripletex håndterer faktura med eks eller ink moms priser. Anbefales konfigurert likt som standard innstilling i Triplex.

OBS! Må settes til eks moms ved bruk av "Automatisk distribusjon"

Automatisk distribusjonFaktura utsendes automatisk fra Tripletex. Faktura utsendes med EHF om kunde er registrert med orgnr. og kan motta EHF.

OBS! Krever "Fakturabeløp" konfigurert til eks moms

KundeKunder blir automatisk overført. Velg om du ønsker at DUELL eller Tripletex skal være master - velg DUELL om du er usikker
VarerVarer blir automatisk overført. Velg om du ønsker at DUELL eller Tripletex skal være master - velg DUELL om du er usikker
Sett Lager til PÅ om du også ønsker at antall på lager skal overføres (sett AV om du er i tvil).
Fra datoVelg fra hvilken dato data skal overføres. Alle dagsoppgjør/fakturaer fra før denne datoen vil ikke bli overført.
Automatisk overføringVelg om du ønsker automatisk eller manuell synkronisering. Intervallene for automatisk overføring justerer seg selv automatisk, og vil normalt være 24 timer.


FAQ:

Hvordan synkroniseres kundes epost?
Epost synkroniseres til DUELL fra "Kontaktinformasjon" på kundekortet i Tripletex.
Ved kunde synkronisering fra DUELL til Tripletex føres epost adresse registrert i DUELL i epost felt for både "Kontaktinformasjon" og "Elektronisk faktura".
Har kunde utfylt epost i "Elektronisk faktura" feltet, vil kun "Kontaktinformasjon" epost oppdateres fra DUELL til Tripletex.

Hvordan synkroniseres negativt lagerantall til Tripletex?
Tripletex støtter ikke negativ lagerbeholdning. Varer med negativ lagerbeholdning i DUELL settes til antall "0" i Tripletex.
Gjelder kun dersom lager synk er aktivert.


Hvordan oppretter jeg en firma kunde i DUELL -> Tripletex?
En ny kunde registrert med orgnr. i DUELL, vil automatisk opprettes som firma kunde i Tripletex når kunden er synkronisert.
Registreres orgnr. i DUELL i etterkant av at kunden er synkronisert, vil ikke orgnr. oppdateres på kunden i Tripletex. Dette må da redigeres i Tripletex manuelt.
Alle kunder uten orgnr. definert i DUELL opprettes som privat kunder i Tripletex.

Hvordan føre poster i kontoplanen mot kundereskontro?
Konto for kundefordringer må registreres (standard 1500), og kundens customerId registreres i kundenr. CustomerId finner du i adresselinjen når kundekortet er åpnet.

Spørsmal og svar

Avhengige moduler

Denne funksjonaliteten avhenger av følgende moduler er installert.

Kassen og Tripletex integreres for en enklere hverdag