Support

Søk etter artikler og svar

Guidene oppdateres og finjusteres jevnlig. Finner du ikke svar må du gjerne ta kontakt. Support per telefon og epost er inkludert i prisen for alle våre kunder.

SMS-markedsføring

SMS-markedsføring er en modul i DUELL som gjør at du kan sende SMS til kundene dine. Du velger selv hvem som skal motta SMS-en, og hva SMS-en skal inneholde. En del av funksjonen er at du kan filtrere på en rekke smarte parametere for å treffe målrettet.

Eksempler

  • Alle kunder
  • Alle kunder i en gitt kundegruppe
  • Alle kunder som har kjøpt ei bestemt bukse.
  • Alle kunder som ikke har kjøpt hvitløksdressing.
  • Alle kunder som har handlet for mer enn 1000,- i år.
  • Alle kunder som har handlet minst 3 ganger siste 3 måneder

Kontakt support for å bestille modulen. Du betaler kun for bruken.

Fremgangsmåte for å sende SMS

For å sende SMS logger du inn i administrasjonspanelet i DUELL og går til Kunder > SMS-markedsføring. Velg "Send SMS" øverst til høyre

1. Filtrering

Du kan gjøre noen valg for å ikke sende SMS til alle kunder, men kun et utvalg. La alt stå tomt om du ønsker å sende til alle. Følgende er et eksempel hvor alle kunder i kundegruppen VIP som har handlet for minst 200,- inkl MVA i perioden 01.01.2021 til 25.01.2021 vil motta SMS.

Velg "videre" når du har valgt dine filter. La alle felt stå tomme om du ønsker å sende melding til alle kunder.

2. Sjekk mottakere

Neste bilde viser deg hvor mange kunder som er registrert, hvor mange som har et gyldig norsk mobilnummer, og hvor mange som gir treff på filtrene du ga i første steg. Her får du tydelig avstemt hvilke kunder som vil motta SMS-en, og hvor mange det er. Dobbeltsjekk at dette ser riktig, og velg "videre".

3. Skriv innhold

Velg avsender i nedtrekkslisten og skriv tekst i meldingfeltet. Vi anbefaler at du skrive maks 160 tegn. Velg "videre".

4. Bekreft og send

Dobbeltsjekk at avsender, innhold og antall mottakere er korrekt, og velg "Send nå" for å sende. Det kan ta inntil 15 minutter før alle kundene har fått SMS-en.

FAQ

Hvordan endrer jeg avsender?

Ta kontakt med support for endring av avsender. Maks lengde er 11 tegn, og mellomrom er ikke tillatt. Du kan benytte bokstaver eller telefonnummer som avsender. Bruker du telefonnummer som avsender kan kunden svare på meldingen. Det er påkrevet at avsender ikke kan misforstås til å være noen andre enn den som er reell avsender.