Support

Søk etter artikler og svar

Guidene oppdateres og finjusteres jevnlig. Finner du ikke svar må du gjerne ta kontakt. Support per telefon og epost er inkludert i prisen for alle våre kunder.

Mystore

DUELL har ferdig modul for integrasjon mellom Mystore og DUELL. Følgende er mulig

  • Synkronisering av varer fra DUELL til Mystore.
  • Synkronisering av lagerbeholdning fra DUELL til Mystore.
  • Synkronisering av ordre fra Mystore til DUELL.

Oppsett av integrasjonen mellom DUELL og Mystore er svært avhengig av behov og interne rutiner. Ta derfor kontakt med support for å komme i gang.

Du trenger følgende

  • DUELL API-tilgang
  • Mystore butikk

Oppsett

Support trenger deres Mystore detaljer for å sette opp, og konfigurere integrasjon.
Support vil avklare deres interne rutiner for hvordan integrasjonen skal konfigureres. Eksempelvis om ordrehåndtering gjennomføres i Mystore eller DUELL.

Integrasjonsvinduet i DUELL. Parametere for integrasjonen defineres her.

Varer:

DUELL er produktbase. Produkter opprettes, og lagerjusteringer gjennomføres kun i DUELL.

Varer synkroniseres fra DUELL til Mystore når vare parameter "Vis i nettbutikk" er aktivert på varekortet.

Finnes ikke produktet i Mystore, vil dette bli opprettet av DUELL og legges i kategori "duell_category" i Mystore. Kategori kan deretter endres.

Følgende verdier synkroniseres til Mystore ved oppretting av ny vare

DUELLMystore
VarenrArtikkelnummer
NavnNavn
ProdusentProdusent
Pris inkl MVASalgspris
TilbudsprisTilbudspris
MVA-satsMerverdiavgift
KostprisInnkjøpspris
LagerAntall på lager
BeskrivelseProduktbeskrivelse
BildeBilde

    Følgende verdier synkroniseres for eksisterende varer ved endring i DUELL

    DUELLMystore
    Pris inkl MVASalgspris
    TilbudsprisTilbudspris
    KostprisInnkjøpspris
    LagerAntall på lager


    Synkronisering av produkt gjøres ved matching på Varenr (DUELL) og Artikkelnummer (Mystore). Denne verdien må derfor ikke endres i hverken av systemene etter varen er opprettet.

    Navn, bilder og beskrivelse kan tilpasses for nettbutikk direkte i Mystore. Dette vil ikke synkroniseres til DUELL.

    Se gjerne også disse guidene:
    Opprette vare i DUELL
    Import av variantvarer fra tidligere system

    Bruk av systemet

    Ordrehåndtering:

    Support vil avklare deres rutiner og avklare ordrerutiner for dere spesifikt da dette varierer fra butikk til butikk.

    Kreditering av ordre:

    Krediteres eller slettes en ordre i Mystore vil ikke dette automatisk reflekteres i DUELL. Et varemottak må opprettes for ordrelinjene manuelt i DUELL for å tilføre returnert antall i lagerbeholdningen.

    Nyttig å vite

    • ORDRE
      • Klikk&hent uten forskuddsbetaling: Varene trekkes ikke fra lager når varene selges, men reserveres. Varen trekkes fra lager når de hentes.
      • Ordre betalt på nett og som skal sendes til kunde overføres jevnlig til DUELL, og blir reservert på lager. En håndterer så ordren via Kundeordre.
    • KUNDER
      • Kunder opprettet i DUELL overføres ikke til Mystore.
      • Kunder opprettet i Mystore overføres til DUELL når kunden plasserer første ordre.
    • VARER
      • Varer og variantvarer opprettet i DUELL vil bli overført til Mystore. Varene vil være deaktiverte, og må plasseres i kategorier i Mystore sitt admin-panel.
      • Varer opprettet i Mystore vil ikke bli overført til DUELL. Det er derfor helt nødvendig at alle varer opprettes i DUELL.
    • LAGER
      • DUELL har støtte for flere lager, men det har dessverre ikke Mystore. Det må derfor velges i oppsettet hvilket lager i DUELL som skal synkroniseres med Mystore.
      • Lageret i DUELL oppdateres automatisk når en selger en vare i Mystore.
      • Lageret i Mystore oppdateres jevnlig basert på antall på lager i DUELL
      • Varemottak skal registreres i DUELL, og så vil lageret i Mystore automatisk oppdateres.
      • Justerer du lageret manuelt i Mystore vil DUELL overskrive dette ved neste synkronisering.