Support

Søk etter artikler og svar

Guidene oppdateres og finjusteres jevnlig. Finner du ikke svar må du gjerne ta kontakt. Support per chat og epost er inkludert i prisen for alle våre kunder.

Hvordan tillater jeg duplikat kundedata?

Duplikat kundedata er som standard ikke tillatt i DUELL. Tillat duplikat kundedata kan aktiveres i de tilfeller hvor det er aller høyest nødvendig. Anbefalt praksis vil alltid være å ikke tillate duplikat kundedata.

Konsekvenser:

  • Kunder blir ikke matchet mellom DUELL og ditt regnskapssystem.
    Dette gjør at duplikate kunder vil kunne forekomme. Det er flere måter duplikat kunde vil forekomme. F. eks. om kunde er opprettet i regnskapssystemet fra tidligere, men nå har blitt manuelt opprettet i DUELL. Kunden fra DUELL vil i dette tilfellet også opprettes i regnskapssystemet, som fører til 2/duplikat kunde.
  • Brukere av online booking er sterkt anbefalt å ikke aktivere valget. Ved timebestilling på telefonnummer registrert på 2 kunder, vil kunden som først fikk nummeret registrert velges. Dette vil kunne føre til forvirring rundt hvem som faktisk har booket timen.
  • Brukere av online bestilling er sterkt anbefalt å ikke aktivere valget. Ved bestilling på telefonnummer registrert på 2 kunder, vil kunden som først fikk nummeret registrert velges. Dette vil kunne føre til forvirring rundt hvem som faktisk har registrert bestillingen, i form av feil navn på bestilling.

Valget må ikke deaktiveres dersom det aktiveres

Aktivere valget:

  1. Naviger til Innstillinger > Oppsett
  2. Finn alternativ "Tillat duplikat kundedata" i venstre side, klikk "PÅ"
  3. Fullfør med Lagre

Duplikat kundedata er nå tillat. Spørsmål vil alltid forekomme ved lagring av duplikat kundedata for å bekrefte at dette er korrekt

FAQ:

Hvordan ser varselet for duplikat kundedata ut?

Kundekortet vil varsle deg under verdien som er duplikat. Her kan du velge å bli flyttet direkte til kundekortet hvor den duplikate kundedataen er registrert.

Det fremkommer også varsel om du velger å lagre den duplikate kundedataen, slik at du må bekrefte 2 ganger for å lagre ved duplikat kundedata

Hvilke verdier valideres for unik/duplikat?

Orgnummer, telefonnummer og epost adresse er feltene som per standard konfigurasjon er påkrevd unik.