Support

Søk etter artikler og svar

Guidene oppdateres og finjusteres jevnlig. Finner du ikke svar må du gjerne ta kontakt. Support per telefon og epost er inkludert i prisen for alle våre kunder.

Hvordan selger jeg billetter til et arrangement?

Billetter kan selges direkte fra kassen, via online bestilling, eller fra administrasjonspanelet via kundeordre. Ved salg over tlf, epost, e.l. opprettes en kundeordre på antallet billetter. Ordren kan deretter sendes til kasse for betaling ved oppmøte, eller faktureres.

Salg i kassen:

Salg av billetter i kassen er kjapt og enkelt. Det anbefales å registrere kunde billett selges til, i tilfellet det skulle bli aktuelt å kontakte kunde vedr. arrangement e.l.

Arrangement billetter kan opprettes som hurtigknapper på samme måte som varer.

Slik gjør du:

  1. Velg korrekt arrangement fra høyreside. Enten via hurtigknapp, søkefeltet, eller ved å klikke på "V" for deretter å finne korrekt varegruppe
  2. Er arrangementet registrert med flere prisgrupper, blir du spurt hvilken prisgruppe som skal selges. Valget fremkommer ikke om kun 1 prisgruppe er registrert
  3. Etter prisgruppe er valgt åpnes tidspunkt velger for arrangementet. Listen er alltid sortert fra tidligst ledige tidspunkt og til sist ledige.
    Ledige plasser og pris fremkommer for hvert tilgjengelige tidspunkt
  4. Billetten er nå lagt til for betaling. Gjennomfør betaling via ønsket betalingsmetode

Blir feil tidspunkt valgt kan det enkelt korrigeres.

  1. Trykk på varelinjen i handlekurven
  2. Under Tidspunkt trykk på "Velg"
  3. Velg korrekt tidspunkt fra samme tidsoversikt som tidligere

Reservering av billett:

Reservering av billett over tlf, epost e.l. gjøres fra Logistikk > Kundeordre.

Slik gjør du:

Registrere ordren:

  1. Opprett en ny kundeordre

  2. Ved flere avdelinger velg korrekt avdeling
  3. Velg kunde. Er kunde ikke registrert fra tidligere, kan kunde registreres ved å klikke rød knapp "Ny". Husk å legge til TLF og Epost på kunde da billett blir utsendt i disse kanalene.
  4. Velg arrangement fra nedfallsmenyen "Vare". Feltet er søkbart, søk etter navnet på arrangementet.
  5. Etter arrangement er valgt, åpnes tidspunkt velgeren. Velg ønsket tidspunkt.
  6. "Antall" utfylles med antall billetter som reserveres/kjøpes.
    Ved betaling ved oppmøte kan antallet korrigeres i kassen før betaling. Dette er gunstig om det skulle bli avvik fra opprinnelig bestilling.
  7. Avslutt med å velge "Lagre og lås".
    Skal billettene holdes av, velger du "Lås". Du må senere komme tilbake til ordren, Låse opp, og deretter sende til kassen for betaling. Fra kassen kan betalingsmetode "KREDITT" benyttes om billetene skal betales på faktura.
    Velg "Send til kasse" for å sende ordren for de reserverte billetene til kassen, klar for betaling.

Gjennomføre betaling:

  1. Klikk på "Kundeordre"
  2. Velg kundeordren fra oversikten. Søk på navn eller kundens telefonnummer. Klikk på handlekurv ikonet for hente ordren til handlekurven
  3. Gjennomfør betaling som normalt.

FAQ:

Hvordan endrer jeg antallet billetter ved betaling for en reservasjon?

  1. Hent kundeordren til handlekurven
  2. Klikk på ordrelinjen i handlekurven
  3. Korriger "Antall" til korrekt antall billetter
  4. Klikk "OK" og fullfør betaling som normalt

Hvordan gjennomføres betaling på faktura?

Etter kundeordren er hentet til kassen, velg blå betalingspil, og velg betalingsmetode "KREDITT".
Om ikke tilstrekkelig informasjon er registrert på valgt kunde vil systemet gi beskjed, og du må utfylle informasjonen før fakturagrunnlag kan opprettes.
Fakturagrunnlag overføres til regnskapssystemet ditt automatisk om du har regnskapsintegrasjon.

Relaterte artikler

Billettbestilling Arrangementer