Support

Søk etter artikler og svar

Guidene oppdateres og finjusteres jevnlig. Finner du ikke svar må du gjerne ta kontakt. Support per telefon og epost er inkludert i prisen for alle våre kunder.

Hvordan registrerer jeg tips?

Når dere mottar tips registreres dette i etterkant av at betalingen er gjennomført.

Når du har mottatt betaling og da registrert hvor mye tips dere har mottatt registreres dette med "Tips / Hjerte" knappen i kassebildet.

I dette eksempelet selger vi en rett som normalt koster 500,- kunde velger å betale 600,- og vi skal da registrere 100,- som tips.

Vi begynner med å legge inn varen og slår den ut som normalt via terminalen.

Kunden vil nå få beskjed om å slå inn total beløp på terminalen som vist på bildet under.

Kunde taster så inn totalbeløpet (i dette tilfellet 600,-).

Etter at betalingen er utført føres du tilbake til kassebildet, her klikker du så på "Hjerte" knappen direkte over handlekurven.

I neste vindu fyller du inn hvor mye du har mottatt i tips og velger til slutt hvilken betalingsmetode som ble brukt til betaling av tips. I dette tilfellet har kunde betalt med kort så vi velger "Manuell terminal".


Du vil i etterkant finne en oversikt over alle tips som er registrert ved å trykke på menyen -> "TIPS".

Den samme oversikten vil du selvfølgelig kunne finne i administrasjonspanelet hvor du også vil kunne søke opp tips per medarbeider og også for spesifikke perioder om ønskelig.

I tips oversikten vil du få opp tips fortløpende ettersom de blir registrert i kassen, her har du også mulighet til å refundere tipset om det skulle bli slått inn feil beløp, eller om kunde skulle finne ut at de ikke ønsket å tipse likevel.

Du har nå lært hvordan du registrerer tips i kassen.

Relaterte artikler

Bruk av kassen