Support

Søk etter artikler og svar

Guidene oppdateres og finjusteres jevnlig. Finner du ikke svar må du gjerne ta kontakt. Support per chat og epost er inkludert i prisen for alle våre kunder.

Hvordan registrerer jeg retursalg (void)?

Retursalg (void) kan gjennomføres på flere måter, under ser du hvordan. Om varen benytter lagerstyring vil antall i retur tilbakeføres på lageret. Når returen er registrert skriver kassa ut returkvittering til kunden og en kopi med signaturfelt for kundens signatur. Returkvitteringen med signaturfelt oppbevares i kasseskuffen.

Direkteretur

Registrert salg slås i retur i sin helhet. Brukt betalingsmetode for originalsalg vil bli brukt for gjennomføring av retursalget.

  1. Velg Meny > Salg
  2. Finn korrekt salg, og klikk på ↺ symbolet
  3. Velg "Direkteretur". Salget slås i retur på opprinnelig betalingsmetode. Er dette terminal, vil kunde bli bedt om å plassere kortet i terminalen.

Kopier til kasse

Registrert salg hentes til kassebildet, før retur gjennomføres. Brukes for eventuell korrigering av salg før retur, f. eks. ved retur av kun et produkt fra et salg.

  1. Velg Meny > Salg
  2. Finn korrekt salg, og klikk på ↺ symbolet
  3. Velg "Kopier til kasse". Varelinjer kan legges til, fjernes eller endres før returen gjennomføres. Er totalbeløpet negativt, blir du spurt om betalingsmetode for utbetaling av restbeløp til kunde.

Manuell retur

En manuell retur gjennomføres ved å legge til ordrelinjer som normalt, men istedenfor positivt antall, settes antallet negativt, før salget gjennomføres.

  1. Legg til varer i handlekurven ved skanning, søk eller hurtigknapper
  2. Trykk på ordrelinjen, og sett antall til negativ verdi

  3. Fullfør betaling som normalt. Er totalbeløpet negativt, blir du spurt om betalingsmetode for utbetaling av restbeløp til kunde.