Support

Søk etter artikler og svar

Guidene oppdateres og finjusteres jevnlig. Finner du ikke svar må du gjerne ta kontakt. Support per chat og epost er inkludert i prisen for alle våre kunder.

Hvordan oppretter jeg restordre?

Restordre sørger for at ordrelinjer på lager kan fullføres (generere pakkseddel). Resterende ordrelinjer får opprettet en restordre på automatikk for varer ved manglende lagerbeholdning. Funksjonen er valgfri, men må brukes for å fullføre en kundeordre med ordrelinjer hvor lagerbeholdning ikke er tilstrekkelig.

Hvordan oppretter jeg restordre?

  1. Velg Logistikk > Kundeordre fra hovedmenyen i venstreside
  2. Finn korrekt kundeordre, og klikk "Endre"
  3. Valgt kundeordre åpnes, klikk "Generer pakkseddel" -> "Pakkseddel"
  4. Vindu åpnes. Velg "Generer restordre", eller "Hopp over", for å stoppe generering av restordre. Ved "Hopp over" forblir ordren ubehandlet

Ordrelinjer uten tilstrekkelig lagerbeholdning splittes fra valgt kundeordre. Ny kundeordre genereres med ordrelinjene og all informasjon fra opprinnelig kundeordre utfylt. Notisfeltet får automatisk tilført notis for ordrenummer fra original ordren.

Restordren behandles når lagerbeholdning for varene er tilstrekkelig, som en normal kundeordre.

Relaterte artikler

Kundeordre