Support

Søk etter artikler og svar

Guidene oppdateres og finjusteres jevnlig. Finner du ikke svar må du gjerne ta kontakt. Support per telefon og epost er inkludert i prisen for alle våre kunder.

Hvordan booker jeg et arrangement utenfor ordinær timeplan?

Arrangementer som ikke følger den ordinære timeplanen kan bookes og opprettes fra administrasjonspanelet.

Slik gjør du:

  1. Velg Bookinger > Arrangementer
  2. Klikk "Ny booking" til høyre over kalenderen
    Tips: Du kan også trykke på riktig tidspunkt og dato i kalendervisningen, tidspunkt utfylles da automatisk.

    Vi kan nå velge om vi skal bruke et allerede eksisterende arrangement som utgangspunkt, eller opprettet et helt nytt arrangement for denne bookingen.


    Eksisterende arrangement:

    Eksisterende arrangement brukes dersom konfigurasjonen for dette arrangementet er det samme, som for arrangementet som nå skal bookes.
    Prisgrupper, valgt avdeling, arrangement navn, og varegruppe vil ikke kunne endres ved bruk av eksisterende arrangement.

    Til-fra dato + klokkeslett konfigureres for bookingen. Overstyring av definerte priser per prisgruppe, og endring av nødvendig ressurs kan også konfigureres før bookingen lagres.

    Eksempelet viser konfigurasjon av bestilling hvor eksisterende arrangement er brukt. Tidspunkt er definert spesifikt for denne bookingen. Ressursen er hentet fra eksisterende arrangement, men kunne vørt endret for denne spesifikke bookingen ved behov.

    Nytt arrangement:
    Ved nytt arrangement må alle felter utfylles. Fremgangsmåten her følger standard fremgangsmåte for oppretting av arrangement, med det untaket at det er en del færre valg, og påkrevde felter som må utfylles.

    Alle felter er påkrevd utfylt, med untak av ressurser. Er ingen ressurs nødvendig for arrangementet utfylles ikke dette valget.
  3. Velg kunde, og antall billetter av prisgruppen/billettypen ønsket.
    Tips: Pris kan justeres ved behov.
  4. Fullfør med "Lagre"

Bookingen blir nå lagret, og fremkommer fra Arrangementer kalendervisningen. Billett utsendes til kunde per SMS og epost. Når kunde møter opp, og billett skannes får bruker beskjed at billett ikke er betalt. Billetten betales ved oppmøte/innsjekk.