Support

Guidene oppdateres og finjusteres jevnlig. Finner du ikke svar må du gjerne ta kontakt. Support per telefon og epost er inkludert i prisen for alle våre kunder.

Nysgjerrig på DUELL?

Takk. Vi tar kontakt med deg! Noe gikk galt. Prøv igjen.

Vi ringer deg!

Endringslogg

Her ser du alle oppdateringer og endringer i DUELL. Alle DUELL-kunder benytter alltid den siste versjonen, og kassa vil oppdateres automatisk. Enkelte av funksjonaliteten som oppgraderes og forklares kan være avhengig av tilleggsmoduler.

Versjon 1.8.7.4
  • Arrangementer har nå fått en innstilling for "Tillat bestilling etter arrangement start". Innstillingen gir deg mulighet til å fortsette salg av billett etter starttid for arrangementet.

  • Kalendervisningen for arrangementer viser nå arrangementer med solgte billetter, før eventuelle arrangementer hvor det ikke er solgt billetter.

  • En feil relatert til SMS utsendelse verktøyet er rettet.

19. april 2022

Versjon 1.8.7.3
  • Vareimport støtter nå de mest brukte enkoding formatene for .csv filer (ansi, iso og uft-8)

  • Eksport av produktregister i .csv format kan nå åpnes i excel uten behov for endring/behandling av filen på forhånd

14. april 2022

Versjon 1.8.7.9
  • Visma.net integrasjonen støtter nå synk av strekkode, kostpris og prislister fra Visma -> DUELL. Valg av felter gjøres i konfigurasjonsmenyen for integrasjon fra administrasjonspanelet

  • Noen kunder med større produktregister har tidligere hatt problemer med sakte søk i administrasjonspanelet. Dette er nå kraftig forbedret for en bedre og raskere opplevelse

  • Hovedvarer for variantvarer var inkludert i søke funksjonen i alle logistikk moduler. Dette er nå fikset slik at hovedvare ikke fremkommer.

  • Scroll fungerte ikke i kontoplanen med det nye designet. Scroll fungerer nå som normalt igjen

08. april 2022

Versjon 1.8.6.7
  • Bildekarusell er nå lagt til for arrangementer. Last opp flere bilder slik at deres besøkende kan få et inntrykk av hva de har i vente for arrangementet.

  • Arrangementer har fått et nytt menyvalg "Bookinger". Menyvalget gir deg en tabell oversikt over alle bookinger, med ulike filtreringsmuligheter for ønsket visning. Ressurs reservasjoner vises også i denne oversikten.

  • Ny funksjon "Vaktlister" er lansert. Funksjonen ligger under menyvalg Brukere > Vaktlister. Listen viser definert arbeidstid per medarbeider for spesifisert periode.

  • Arrangementer opprettet av type "Leie" kan nå defineres innstilling "Maks antall døgn". Funksjonen setter begrensning for lenge på periode en kunde kan booke leie.

  • Salg registreres nå ved ordrestatus "Paid / Betalt" for integrasjonen mot Shopify. Inntil ordren har denne statusen, vil det ikke bli registrert salg for ordren i DUELL

  • Egen prisliste for nettbutikken er nå støttet for integrasjonen mot WooCommerce. Prisliste settes i konfigurasjonsmenyen for integrasjonen fra administrasjonspanelet

  • Integrasjonen mot Shopify synket tidligere ikke variantbilder fra DUELL til Shopify. Dette er nå rettet slik at variantbilder også synkroniseres.

05. april 2022

Versjon 1.8.6.5
  • Vareimport er nå forbedret til å takle 100 000 varer i en og samme import. Endringen krever at det nå importeres .csv filer istedenfor excel filer slik tidligere.

31. mars 2022

Versjon 1.8.6.4
  • Online booking viser nå tjenester med pris 0,- Tidligere var tjenester til pris 0,- ikke synlig i online booking.

  • Bordbestilling dersom en vare er lagerført og antallet på lager er > 0 vil nå varen fjernes fra menyen for bordbestilling. Dersom varen ikke ønskes fjernet, må "Bruk lagerstyring" deaktiveres på varekortet for den aktuelle varen.

29. mars 2022

Versjon 1.8.6.2
  • Flere ulike feilrettinger forårsaket av det nye designet for administrasjonspanelet.

25. mars 2022

Versjon 1.8.6.1
  • Billettbestilling støtter nå betalingsmetoden NetAxept.

  • WooCommerce støtter nå filtrering av ordre per betalingsmetode. Dersom en spesifikk ordretype ikke skal registreres som salg i DUELL, kan betalingsmetoden nå utelates slik at salg ikke genereres. Innstillingen settes fra WooCommerce konfigurasjonsmenyen fra administrasjonspanelet.

  • Forbedringer av VIPPS integrasjonen. Ingenting synlig for bruker, kun forbedringer bak kulisene.

  • Visma Business støtter nå R1-R6. Verdien for hver kolonne settes i Visma Business konfigurasjonsmenyen fra administrasjonspanelet

  • Det var en feil ved matching av variantvarer for WooCommerce integrasjonen, som gjorde at produktet ikke ble synket som forventet. Dette er nå rettet.

24. mars 2022

Versjon 1.8.6.0
  • Feilrettinger av flere problemer oppstått etter det nye administrasjonspanel design ble lansert.

    Blant annet, feil på variantvarekort, logistikk ordre, booking kalender, m.m.

23. mars 2022

Versjon 1.8.5.9
  • Administrasjonspanelet har fått et større designløft. Funksjonen er de samme, men menyvalgene vil mulig være plassert litt annerledes enn tidligere.

  • Arrangementer har fått en ny "veiviser" ved oppretting av nye arrangementer. Veiviseren gjør prosessen enklere enn tidligere, ved å vise innstillingene i en fornuftig rekkefølge

  • Arrangementer støtter nå booking over flere dager, typisk ved overnatting.

22. mars 2022

Versjon 1.8.5.6

01. mars 2022

Versjon 1.8.5.5
  • Filtrering på avdeling i ressurskalenderen fungerer nå slik det skal

  • Ordrebekreftelsen fra arrangementer utsendt på epost støtter nå linjeskift. Ordrebekreftelse defineres i feltet "Info på billetten" på arrangement konfigurasjonssiden

24. februar 2022

Versjon 1.8.5.4
  • Brukere av bookingmodulen vil nå ha en ny knapp i kassen med symbolet "B". Knappen gir deg en oversikt over alle arrangementer.

  • Integrasjonen mot WooCommerce har nå et alternativ for å ikke inkludere salg fra nettbutikken i dagsoppgjøret.

  • Billettbestilling har nå fått avkryssningsbokser i online bestilling for å velge om kunde ønsker å motta Nyhetsbrev og godtar Vilkår & Personvern. Valgte alternativer av kunde reflekteres på kundens kundekort

  • Vilkår i billettbestilling kunne ikke formateres med linjeskift. Linjeskift er nå støttet for ryddigere og mer oversiktlige vilkår

  • Ved noen tilfeller ble ikke hovedvare oppdatert når variantvare ble oppdatert. Dette kunne føre til manglende oppdatering mot tredjepart, f. eks. nettbutikk. Nå oppdateres alltid hovedvare, dersom variant oppdateres

17. februar 2022

Versjon 1.8.5.3b
  • Integrert vekt er nå støttet på Android enheter. Tidligere har det kun vært støttet på Windows

10. februar 2022

Versjon 1.8.5.3
  • Egen rapport for booking modulen er nå på plass. Rapporten inneholder besøkstall fordelt på avdelinger m.m
    Rapporten genereres fra Rapporter > Bookingrapport, og lastes ned til din datamaskin som en excel fil.

    Rapporten har flere ulike innstillinger for tilpassing etter brukers behov, blant annet for KUD.

  • Du kan nå velge om et arrangement skal sende QR kode billett, eller kun sende ordrebekreftelse. Innstillingen settes per arrangement

  • Ressurser kan nå knyttes mot en avdeling. Dette begrenser ikke bruk av ressurssen til avdelingenen, men brukes for filtrert visning av booking kalender i backoffice.

  • Booking laget fra kalender oppretter en kundeordre for bookingen. Dersom kundeordren ble låst opp for eventuelle endringer i etterkant av registrering, forsvant bookingen fullstendig når den ble låst. Dette er rettet.

  • Excel import startet ikke automatisk synk mot tredjepart (nettbutikk osv.) av oppdatert data. Oppdatert data blir nå synket direkte etter importen er gjennomført.

08. februar 2022

Versjon 1.8.5.2
  • Summering for total salg av billetter stemte ikke alltid overrens med faktisk solgt antall. Total antall stemmer nå alltid med solgt antall

02. februar 2022

Versjon 1.8.5.1
  • Salg av sentrumsgavekort førte til terminal differanse ved gjennomføring av dagsoppgjør. Dette er nå rettet

  • PDF for Innkjøpsordre hadde en formateringsfeil hvor registrert "Notis" kolliderte med ordrelinje tabellen. Notis printes nå over tabellen

01. februar 2022

Versjon 1.8.4.7
  • Ved større varetellinger lot excel fil ikke seg generere for nedlastning av tellingen. Filen genereres nå i bakgrunnen, og kan lastes ned fra den samme oversikten etter et par minutter.

  • Diverse feilrettinger for billettbestilling

  • Ved noen tilfeller ville en pågående varetelling ikke laste inn. Dette er nå utbedret, og varetellinger som ikke ville åpnes tidligere, kan nå åpnes og fullføres.

11. januar 2022

Versjon 1.8.4.6
  • Kreditnota kan nå genereres fra kassen. Om totalpris er negativ, kan "Kreditt" nå velges som tilbakebetalingsmetode. Metoden krever at kunde er valgt før returen gjennomføres.

  • Booking for tidspunkt/arrangement utenfor ordinær timeplan er nå enkelt utført ifra administrasjonspanelet. Se hvordan her

  • Ressurser kan nå reserveres uten at de er booket i et arrangement

  • En medarbeider kan ny knyttes direkte mot en ressurs. Dette gjør at arrangementet er avhengig av medarbeider tilstede for at arrangementet kan gjennomføres. Se hvordan her

  • Arrangementer kan nå utfylles med spørsmålsbatteri. Spørsmålene fremkommer i online billettbestilling ved checkout, og svar fremkommer i kassa ved innsjekking.

  • Arrangementer kalenderen støtter nå også månedsvisning i tillegg til tidligere visninger.

  • Arrangement kategorier kan nå få definert ulike farger for kalendervisningen. Se hvordan her

  • Ved spesifikke tilfeller ble kvittering printet uten pris desimaler. Pris på kvittering vil nå alltid inkludere desimaler.

  • Rapporten "Alle innslag" viser et Globus ikon ved salg registrert fra tredjeparts system, typisk nettbutikk. Ikonet fremkom også når kundeordre ble fakturert i DUELL. Ikonet fremkommer nå kun ved salg via tredjepartssystem slik det skal.

06. januar 2022

Versjon 1.8.4.5
  • Arrangement i online billettbestilling støtter opplasting av et eller flere vedlegg. Vedlegget vil være nedlastbart fra siden for arrangementet

  • Arrangement prisgrupper foreslår nå navn utifra tidligere registrerte prisgruppe navn

  • Standard avdeling fungerer nå for arrangementer. Avdeling blir automatisk valgt i Kalendervisning og ved oppretting av nye arrangementer

  • "Min side" er lagt til for billettbestilling. Login gjøres via telefonnummer og engangspassord tilsendt på SMS. Etter login får du tilgang til menyvalget "Bookinger". Menyvalget inneholder informasjon om alle tidligere og nåværende bookinger, inkludert billettdatoer og antall billetter

28. desember 2021

Versjon 1.8.4.3
  • Arrangementer kan nå ha flere ressurser knyttet mot samme arrangement.

  • Online billett bestilling har nå støtte for valg mellom Salg og Forespørsel på arrangement nivå. Er arrangement satt til forespørsel blir epost sendt til epost definert på arrangementet

  • Online billett bestilling støtter nå flere "kanaler". Dette gir mulighet for flere bookingsider, med ulik filtrering av arrangementer per side. Typisk brukt for egen bookingside for skoler e.l.

  • Arrangementer kan nå konfigureres hvor betaling gjennomføres ved oppmøte. SMS utsendes for å verifisere bestillingen

14. desember 2021

Versjon 1.8.4.2
  • Innkjøpsordre vil nå varsle bruker dersom varer(er) allerede er i bestilling. Varselet fremkommer når innkjøpsordren lagres med oversikt over hvilke varer som allerede er bestilt.

  • Lageroversikt kan nå filtreres for å kun vise varer med negativ lagerbeholdning.

  • Standardavdeling kan nå defineres per administrator. Dette gjør at avdeling alltid velges automatisk i administrasjonspanelet.

  • Gavekort rapport har blitt forbedret. Fullstendig rapport over alle gavekort med original verdi og salgspris er nå tilgjengelig for nedlastning i excel format

  • Det er ryddet i hvilke menyer Arrangmenter fremkommer i administrasjonspanelet. Arrangementer er nå fjernet fra bl.a. varekatalogen, lageroversikt, velg varer m.m.

  • Historikk på variantvarer manglet i noen spesifikke tilfeller. Dette er nå rettet

10. desember 2021

Versjon 1.8.4.1
  • DUELL støtter nå duplikat kundedata. Valget er som standard ikke aktivert, og må aktiveres etter behov. Det er flere konsekvenser ved aktivering av valget. Anbefalt praksis er ikke tillat duplikat kundedata.

  • Produkter med bruk lagerstyring deaktivert, var tidligere mulig å registrere i varetelling. Produkter med denne funksjonen deaktivert fremkommer nå ikke ved søk i varetelling

  • Ved noen tilfeller lastet ikke timeboken riktig i administrasjonspanelet, dette er nå rettet

30. november 2021

Versjon 1.8.3.9
  • Varetelling er forbedret med funskonalitet for løpende scanning. Funksjonen gir deg mulighet til å scanne alle varene på hylla, og DUELL gjør tellejobben for deg

24. november 2021

Versjon 1.8.3.8
  • Billetter kan nå selges sammen med produkter i kassa

  • Arrangementer kan nå konfigureres som heldag arrangementer. Brukes typisk ved heldags inngangsbillett e.l.

  • Online billettbestilling støtter nå tysk språk. Ekstra språk aktiveres fra administrasjonspanelet

  • Rekkefølge for bestanddeler i nettbestilling og bordbestilling kan nå defineres på varekortet

  • Integrasjonen mot UniEconomy har fått utvidet støtte. Åpen faktura kan nå hentes fra regnskapet til kassa og betales på kassa

  • Integrasjonen mot Visma.net støtter nå visning av lagerbeholdning i DUELL, ved bruk av Visma.net som master. Lagerbeholdning hentes fra verdi "available" per definert default "warehouse" i Visma.

    P.t. er det ikke støttet med flere lokasjoner i samme "warehouse"

  • WooCommerce ordrelinjer med definert notis vil nå få notiset synkronisert og lagt til i ordren generert i DUELL

  • Lageroversikt og varetelling -> velg varer har fått et nytt filter for å finne produkter som ikke er blitt telt siden gitt dato

23. november 2021

Support launch illustration 3x

Hva kommer fremover?

DUELL er i kontinuerlig videreutvikling, og det er mye som skjer i sommer og til høsten. Her noe av det som er på planen i 2021:

Integrasjoner

  • Integrasjon mot Visma Business.
  • Integrasjon mot Visma Global.
  • Integrasjon mot PostNord.
  • Integrasjon mot Schenker.
  • Integrasjon mot Stripe i nettbestilling.
  • Integrasjon mot Duett regnskap.
  • Integrasjon mot Sparebank1 og DNB-regnskap.
  • Helt ny integrasjon mot Woocommerce.
  • Omsetning fra Shopify inn i dagsoppgjøret.
  • Raskere synkronisering med Mystore.

Logistikk

  • Restordre (salg).
  • Restordre (innkjøp).
  • Visning av forventet leveringsdato hvis tomt på lager.

Utvidelser

  • Kampanjemodul.
  • Kvittering på SMS.
  • Påfylling av senter- og sentrumsgavekort.
  • Lojalitetsprogram.
  • Rabattkoder.

Forbedringer

  • Logg på kjøkkenbonger med mulighet for å skrive ut på nytt.
  • Tillate import av 100.000 varer samtidig.
  • Forbedret funksjonalitet for restordre.
  • Automatisk generering av strekkoder.
  • Mulighet til å importere kunder.
  • Logo på etiketter.