Support

Guidene oppdateres og finjusteres jevnlig. Finner du ikke svar må du gjerne ta kontakt. Support per telefon og epost er inkludert i prisen for alle våre kunder.

Nysgjerrig på DUELL?

Takk. Vi tar kontakt med deg! Noe gikk galt. Prøv igjen.

Vi ringer deg!

Endringslogg

Her ser du alle oppdateringer og endringer i DUELL. Alle DUELL-kunder benytter alltid den siste versjonen, og kassa vil oppdateres automatisk. Enkelte av funksjonaliteten som oppgraderes og forklares kan være avhengig av tilleggsmoduler.

Versjon 1.8.1.0
  • innkjøpsordre kan du nå legge inn forventet leveringsdato, og du kan overstyre linjenivå. Forventet leveringsdato vil vises i kundeordre og lignende steder når du holder over antall på lager.

29. juli 2021

Versjon 1.8.0.9

27. juli 2021

Versjon 1.8.0.8b

23. juli 2021

Versjon 1.8.0.8
  • Hvis du registrere et varemottak på et mindre antall enn innkjøpsordren vil du nå bli spurt om du ønsker å opprette restordre.

  • Nettbestillingen har nå støtte for levering "så snart som mulig" i tillegg til eller i steden for at kunden velger tidspunkt. Dette passer godt for dem som ønsker "levering innen 1 time".

  • Online bookingen har nå støtte for "første ledige" i steden for at du kunden må velge tidspunkt og medarbeider selv.

  • Lagre og ny-knappen på varekortet fungert på samme måte som Lagre og kopier-knappen. Dette er nå fikset.

22. juli 2021

Versjon 1.8.0.7
  • Forbedret design på varekort for å slå av/på funksjoner. Erstattet avkrysning med slider.

16. juli 2021

Versjon 1.8.0.6
  • Hvis en vare har veiledende pris 0 og du endret prisen, og så gir %-rabatt, ble varen tilbakestilt til 0. Dette ble gjerne et problem i forbindelse med parkering på bord. Dette er nå fikset.

15. juli 2021

Versjon 1.8.0.5
  • Hvis du oppretter mange varianter av en vare begynte varekortet å oppføre seg litt annerledes. Enkelte varianter ble ikke lagret, og hvis du la inn strekkode ble varen lagret. Dette er nå utbedret.

  • Hvis du endret antall på lager direkte fra varekortet ble ikke lagerendringen sendt ut som en webhook. Det gjør det nå.

13. juli 2021

Versjon 1.8.0.4

12. juli 2021

Versjon 1.8.0.3
  • I Visma .NET-integrasjonen kan en nå velge om en ønsker Sist kostpris eller Snitt kostpris overført til Kostpris-feltet i DUELL.

  • I Mystore-integrasjonen kan du nå velge om du ønsker at Mystore skal sende ut bekreftelse per sms og/eller epost når ordren er fullført.

  • Lagerstyringen holder på antall på lager og antall tilgjengelig, hvor forskjellen er lik antall reserverte. Vi har gjennomgått alle integrasjoner, API og webhooks og sikret at det alltid er antall tilgjengelig som utveksles. Du som abonnerer på Webhooks får du tilsendt begge verdiene ved lagerendringer, og så velger du selv hva du vil bruke.

08. juli 2021

Versjon 1.8.0.2
  • Scanning av billetter (QR-koder) kan nå gjøres med kameraet på håndholdte enheter, du trenger altså ikke en strekkodescanner for å verifisere billetter.

  • arrangementer kan du nå legge inn en egen tekst som vises i ordrebekreftelsen og på billetten. En nyttig funksjon om det er spesielle opplysninger du ønsker at kun skal fremkomme på spesielle arrangementer.

  • Tripletex-integrasjonen er nå forbedret slik at sorteringsrekkefølgen av varelinjer på fakturaen blir lik Tripletex slik den er i DUELL.

  • Mystore-integrasjonen har nå blitt raskere. Umiddelbart når en bestilling mottas i Mystore blir den synlig i DUELL og lageret justeres uten opphold.

  • Visma .NET-integrasjonen har nå støtte for lagerstyring med flere lokasjoner.

  • En rekke mindre forbedringer for arrangementer
    - Pris kan være 0, tidligere måtte prisen være 0,00 om det er en gratisbillett.
    - Om du slår på at et arrangement er gjentakende blir ikke skjemaet validert. Tidligere kunne det se ut som du hadde gjort noe feil, selv om du ikke hadde klikket lagre ennå.
    - Hvis f.eks. en omvisning på et museum varer i 45 min måtte du minst 46 minutter tilgjengelig i kalenderen. Dette er nå fikset.
    - Gjestelisten lastet ned i Excel-format fungerte ikke i alle versjon av Excel. Dette er nå fikset.
    - Hvis du kun hadde solgt én billett ble det vist i statistikken som at 0 billetter var solgt. Dette er nå fikset.
    - Online bookingen var litt vanskelig å finne frem i om et arrangement eller omvisning gikk flere ganger hver dag hele sommeren. Det er nå implementert en kalender-velger for å raskere finne et tidspunkt langt frem i tid.

06. juli 2021

Versjon 1.8.0.1
  • En utvidet versjon av innkjøpsordre er nå tilgjengelig. Denne versjonen er spesiallaget for de som importerer med båt- og container fra utlandet, handler mye i valuta osv.

02. juli 2021

Versjon 1.8.0.0
  • Du kan nå eksportere vareregistret til Excel for opptil 100.000 varer samtidig. Tidligere var det en grense på 5000 varer.

  • Sorteringsrekkefølgen på pakkseddelen var feil for noen brukere med spesielle oppsett knyttet til lokasjoner. Dette er fikset.

  • Om du kopierte en vare ble foreslått varenummer +1 selv om dette varenummeret allerede var i bruk. Dette er fikset slik at foreslått varenummer alltid er det neste ledige i løpenummerserien.

01. juli 2021

Versjon 1.7.9.9
  • Kampanjemodul er nå tilgjengelig i DUELL. Planlegg kampanjer frem i tid, sett opp regler for %-rabatt, kr-rabatt og ny pris. Eksempel: 20% rabatt på alle sko unntatt Adidas, Nike og sommernyhetene.

  • Bordbestilling brukte takeaway priser i noen helt spesielle oppsett. Dette er nå løst.

  • Tripletex-integrasjonen har de siste dagene vært ustabil på grunn av problemer i Tripletex sitt API. DUELL og Tripletex har jobbet sammen; Tripletex har rettet en feil hos seg og DUELL har optimalisert overføringene.

29. juni 2021

Versjon 1.7.9.9b
  • Online bookingen har nå støtte for direktelenker. Gå til din bookingløsning på nytime.no, velg evt avdeling (om du har flere), velg tjenester og klikk neste. Du kan nå velge medarbeider. Kopier nettadressen for denne siden og del den med kundene dine. Nå er avdeling og behandling(er) forhåndsvalgt, og kunden kan velge tidspunkt selv. Dette er laget etter ønske fra flere kunder som ønsket direktelenking i forbindelse med kampanjer i sosiale medier o.l.

29. juni 2021

Versjon 1.7.9.8

17. juni 2021

Versjon 1.7.9.6
  • Regnskapsintegrasjonene støtter nå varekost. Det vil si at dagsoppgjøret nå inneholder sum varekost, og kan overførere dette som beholdningsendring til regnskapet.

  • Bongnummer er innført med store skrift nederst på kvitteringer og øverst på bonger. Gjelder for deg som bruker bongskriver.

  • varekortet kan du nå opprette strekkode automatisk. Strekkoden vil være en unik og gyldig EAN13-kode.

  • Hvis du bruker parkering av ordre til f.eks. overnattingsgjester har du nå anledning til å registrere dagsoppgjør selv om parkerte ordre som ikke er betalt. Dette var ikke mulig tidligere. Skatteetaten har uttalt at de lemper på dette kravet, og DUELL velger derfor å tilpasse seg. Du vil nå få en advarsel, men kunne registrere oppgjøret hvis du vil.

  • En rekke mindre forbedringer og feilrettinger knyttet til arrangementer.

  • "Lagre og kopier"-knappen på varekortet vil ikke lengre kopiere antall på lager og varenummer.

  • Fikset en feil i Mystore-integrasjonen knyttet til bruk av rabattkoder.

  • Tripletex-integrasjonen setter kunden som firmakunde hvis kunden har orgnr, og privatkunde hvis ikke. Dette for bedre støtte for EHF i Tripletex.

  • Poweroffice benytter felt for fornavn og etternavn, men DUELL har et felt "navn". Logikken for fordeling av fornavn og etternavn er nå forbedret.

10. juni 2021

Versjon 1.7.9.4

03. juni 2021

Versjon 1.7.9.2
  • Restordre er nå tilgjengelig for kundeordre. Restnoteringer samles også i en egen rapport for raskt å få oversikt.

  • Egendefinert felt på varekortet kan nå være avhuking. Tidligere kunne egendefinerte felt kun være tekstfelt.

  • Salg av gavekort i kassa har feltene Pris og Verdi. Tidligere skrev du inn Pris og så ble Verdi autoutfylt. Nå fungerer det også motsatt vei.

  • Flere innkjøpsordre kan merkes som mottatt samtidig.

  • All innsalg kan nå eksporteres til Excel og vil inneholde alle varelinjer.

  • Bestillingsforslag viser nå 100 varer per side.

  • Bestillingsforslag hadde noen regnefeil. Dette er nå utbedret.

  • Kommentarfeltet på arbeidsordre har støtte for maks 250 tegn. Tidligere kunne du skrive mer, men det ble ikke lagret. Dette er nå fikset.

  • Vareimporten støtter nå oppdatering av variantvarer uten at en oppgir foreldrevaren i Excel-arket. Tidligere ble variantene til ordinære varer om foreldrevaren ikke var nevnt i importfilen.

  • Generelle feilrettinger i priskalkulasjonen i kassa. Flere tilfeller med kombinasjon av take-away, tilbudspris og rabatt hadde visningsfeil. Dette er nå utbedret.

27. mai 2021

Versjon 1.7.9.0
  • I kassa kan du se hvilke bonger som er skrevet ut tidligere, og kan skrive dem ut på nytt. Du vil også bli varslet om en bong ikke skriver ut som den skal.

  • Ved utkjøring vil nå takeaway-priser velges som standard.

  • Variantvarer med pris 0,- som en del av en strukturvare fremkom ikke i kassa. Dette er nå fikset.

  • Online booking ordrebekreftelser mangler egendefinert tekst på slutten, dette kom tidligere kun i ordrebekreftelser for timer registrert i timeboka.

19. mai 2021

Versjon 1.7.8.9
  • Prisen for ekstra ingredienser (bestanddeler) fremkommer nå på kundens kvittering.

  • Kundeloggen kan nå skrives ut fra kassa på kvitteringsskriveren.

  • Tjenester i timeboka ble tidligere sortert i den rekkefølgen de var lagt inn. Dette er nå endret til å sortere alfabetisk. Du kan fremdeles bruke hurtigknapper og sortere i den rekkefølgen du selv ønsker.

  • Arbeidsordre kunne i noen tilfeller trekke feil antall fra lager. Dette er nå fikset.

  • Telefonnummeret til kunden var noen ganger ikke forhåndsutfylt ved betaling med Vipps. Dette er nå fikset.

  • Varer med mange varianter ble noen ganger vist på utsiden av skjermbildet. Dette er nå fikset.

  • Om en endret mange medarbeidere etter hverandre kunne noen ganger informasjonen vises og lagres feil. Dette er nå fikset.

  • Om en laget flere fraktetiketter etter hverandre ble noen ganger ikke fraktvalgene valgt automatisk. Dette er nå fikset.

  • SMS sendt fra arbeidsordre ble noen ganger ikke vist i historikken. Dette er nå fikset.

  • Strekkoder med kombinasjon av tall og bokstaver var ikke søkbare i kassa. Dette er nå fikset.

  • Felt for å bruke/ikke bruke lagerstyring på en vare var ikke alltid synlig. Dette er nå fikset.

11. mai 2021

Versjon 1.7.8.7
  • Varetellingene lagres nå automatisk som kladd når du gjør endringer. Enkelte brukere har mistet nettverkstilgangen, og derfor mistet endringer siden sist kladd ble lagret, dette unngår en nå ved at endringer lagres løpende.

  • Flere varetellinger (kladd) kan nå slås sammen til én varetelling. Dette er til stor hjelp om flere teller samtidig, og en ønsker å samle tellingen til én før den lagres og låses.

  • Varelageret kan nå nullstilles. Ved nullstilling av varelageret registreres automatisk en varetelling med antall 0 for hver vare i avdelingen.

  • Vareimporten har nå blitt enda bedre med flere valgmuligheter. Du kan velge standardverdier og slette verdier uten å oppgi dette i excel-arket før importen.

  • Byttelapp kan nå skrives ut etter salget er gjennomført direkte fra kassebildet og kun for de varene en ønsker. Tidligere var det regelsett som baserte seg på aldri eller alltid utskrift av byttelapper, men den nye løsningen er langt mer fleksibel.

  • Kostpris og bruttofortjeneste vises nå på varen i kassa.

  • Arbeidsordre har nå standard antall 1 når varer og tjenester legges til, tidligere måtte du alltid oppgi antall manuelt.

  • Variantvarer kan nå kopieres.

29. april 2021

Versjon 1.7.8.5
  • Du kan nå velge om kvitteringen skal komme ut automatisk når salg registreres i kassa, eller ikke. Kassesystemloven åpner for dette om betalingen gjennomføres med integrert terminal.

  • Variantvarer har nå ferdig maler slik at det er raskt å opprette f.eks. XS-XL.

  • Du kan nå opprette en arbeidsordre fra timeboka.

  • Det er nå blitt enklere og bedre å opprette enheter på varer samtidig som du lager kundeordre, gjør varemottak o.l.

  • kundeordre vises nå logg fra når ordren ble låst, når pakkseddelen ble generert og når ordren ble fakturert.

  • I logistikkløsningen i administrasjonspanelet hvor du tidligere har raskt kunne søke på strekkode kan du nå også søke etter varenummer. Dette er spesielt gunstig for dem som benytter strekkoder i varenummer-feltet.

  • Kommentarfeltet på arbeidsordre har nå plass til mer tekst. Enkelte brukere opplevde tidligere at en del av teksten kunne forsvinne om en skrev veldig lang kommentar, det er fikset.

  • Enkelte brukere opplevde feil når en åpnet kundekortet til kunden på en arbeidsordre. Det er fikset.

22. april 2021

Versjon 1.7.8.3
  • Fikset en feil som gjorde at en enkelte ganger ikke fikk slettet bildet av en varen.

  • Fikset en feil i visningen av strukturvarer på kvitteringen.

  • Fikset en feil i timeboka hvor timen ikke ble markert som betalt hvis det ble gitt 100% rabatt.

  • Fikset en feil i kassebildet hvor salget ikke ble knyttet til en nyopprettet kunde.

  • Fikset en feil i kassebildet hvor retur ikke ble knyttet til kunden selv om det opprinnelige salget var knyttet til kunden.

  • Fikset en feil i lagerhistorikken på varekortet.

  • Fikset en feil i perioderapporten for visning av betalinger fordelt på hver korttype.

  • Fikset flere feil i den nye funksjonen for utskrift av etiketter.

  • Fikset en feil ved avstemming av Verifone VIM-terminaler.

13. april 2021

Versjon 1.7.8.0
  • Etiketter kan nå skrives ut på en ny og raksere måte direkte fra varelisten. Mange nye etiketterstørrelser er tilgjengelig og strekkodene har også blitt optimalisert.

  • Varetellingen er nå tilpasset håndholdte enheter.

  • For kjøring i nettbestilling kan en nå sette maks antall kilometer du kan levere til, selv om adressen i utgangspunktet er i et leveringsområde.

  • Har du varenummer-serie med mer enn 16 tegn har du tidligere tidvis hatt problemer med det varenummer som blir automatisk foreslått. Det er nå løst.

25. mars 2021

Versjon 1.7.7.9b
  • DUELL har nå støtte for flere typer kvitteringskrivere.

  • DUELL kan nå integreres med Verifone-terminaler som benytter VIM-protokollen.

  • Kjøkkenbonger har nå fått et mer komprimert oppsett for å redusere størrelsen på bongene uten å redusere lesbarheten.

24. mars 2021

Support launch illustration 3x

Hva kommer fremover?

DUELL er i kontinuerlig videreutvikling, og det er mye som skjer i sommer og til høsten. Her noe av det som er på planen i 2021:

Integrasjoner

  • Integrasjon mot Visma Business.
  • Integrasjon mot Visma Global.
  • Integrasjon mot PostNord.
  • Integrasjon mot Schenker.
  • Integrasjon mot Stripe i nettbestilling.
  • Integrasjon mot Duett regnskap.
  • Integrasjon mot Sparebank1 og DNB-regnskap.
  • Helt ny integrasjon mot Woocommerce.
  • Omsetning fra Shopify inn i dagsoppgjøret.
  • Raskere synkronisering med Mystore.

Logistikk

  • Restordre (salg).
  • Restordre (innkjøp).
  • Visning av forventet leveringsdato hvis tomt på lager.

Utvidelser

  • Kampanjemodul.
  • Kvittering på SMS.
  • Påfylling av senter- og sentrumsgavekort.
  • Lojalitetsprogram.
  • Rabattkoder.

Forbedringer

  • Logg på kjøkkenbonger med mulighet for å skrive ut på nytt.
  • Tillate import av 100.000 varer samtidig.
  • Forbedret funksjonalitet for restordre.
  • Automatisk generering av strekkoder.
  • Mulighet til å importere kunder.
  • Logo på etiketter.