Guidene oppdateres og finjusteres jevnlig. Finner du ikke svar må du gjerne ta kontakt. Support per telefon og epost er inkludert i prisen for alle våre kunder.
Nysgjerrig på DUELL?
Vi ringer deg!
Her ser du alle oppdateringer og endringer i DUELL. Alle DUELL-kunder benytter alltid den siste versjonen, og kassa vil oppdateres automatisk. Enkelte av funksjonaliteten som oppgraderes og forklares kan være avhengig av tilleggsmoduler.
Det er nå mulig å endre status automatisk i ordrehåndtering med den nye order flow funksjonaliteten.
Logistikkmodulen er oppdatert med en rekke endringer i bakenforliggende kodeverk. Dette gjøres for å lettere og raskere kunne utvikle ny funksjonalitet i fremtiden. Denne endringen påvirker ikke brukergrensesnittet.
Filtrering i kundeordre husker nå valg som er gjort av bruker.
Varesøk i kundeordre er nå oppdatert. Det er nå mulig å legge til første treff i søkeresultatet ved å trykke enter etter søkestreng.
23. mai 2023
Ordrelinjer i logistikk-modulen kan nå sorteres med dra&slipp.
Delsum kan nå legges til i kundeordre.
Leveringsadressen kan nå ha et annet mottakernavn enn kundenavnet i kundeordre.
Logistikk-modulen har nå flere forbedringer for ordre med mer enn 100 ordrelinjer.
Forbedret visning av funksjoner knyttet til booking og arrangementer på håndholdte kasser.
I online billett kan du nå selv sortere visningenrekkefølgen til arrangementer. Dette gjøres på kanalen.
Arrangementer har nå fått et felt "Informasjonsboks" for visning i online billett, og "Informasjon på bekreftelsen" fremkommer i ordrebekreftelsen og QR-kode.
Hvis du registrerer en booking fra kalender-visningen registreres nå tidspunktet du klikker på slik at det er enda raskere å registrere bookingen.
Håndholdte kasser kan nå benytte kameraet til å registrere sesongkort.
Referanse fra kundekortet vises nå i Bookingordre.
Flere nye muligheter i Visma Global-integrasjonen er nå tilgjengelig, og vi har endret skilletegn fra semikolon til kolon.
Eposter som sendes fra Duell har nå fått et penere design og kan tilpasses kundens profil med farger og logo.
Forbedret håndtering av slettete kunder og leverandører i 24sevenoffice-integrasjonen.
Loggen på varekortet er nå låst til å sortere etter dato, mange brukere opplevde at sorteringen gjorde at tallene så feil ut.
Lange notatfelt i bookingordre gikk av og til over ordrelinjene. Dette er utbedret.
Kundeordre stoppet av og til opp i flyten hvis flere av varene er slettet fra vareregisteret. Nå kan du håndtere kundeordre selv om en eller flere varer er slettet fra vareregisteret.
I enkelte tilfeller ble ikke PDF filer generert korrekt. Dette er nå forbedret.
Det er nå mulig å legge til tekstmaler som kan brukes til å raskt legge til tekst i notatfelt på kunder og salg.
02. mai 2023
En feil som påvirket bookingmodulen og medførte at enkeltbookinger ikke ble vist er nå rettet.
Bookingmodulen er ikke lenger avhengig av ordremodulen.
21. april 2023
Integrasjonen mot Museumsbillett har nå 2-veis synkronisering av sesongkort.
Ved opprettelse av nye arrangementer gir systemet nå forslag til dato.
Bookingordre har nå nedtrekksmeny for kontaktpersoner
Bookingordre gir nå varsel ved dobbeltbooking av ressurser.
Bookinger i kassen viser nå kontaktperson.
Rapporten Salg av varer viser ikke lengre billettsalg.
Løsningen for billettsalg ble erstattet av en ny versjon i slutten av 2022. Den gamle versjonen er nå utgått, og alt av felter i administrasjonapenelet knyttet til den gamle versjonen er nå ryddet bort.
Booking-siden har nå muligheten for å vise varelinjer på ordre i listevisningen.
Online billett er nå satt opp med Open Graph for enklere og penere deling av arrangementer i sosiale medier.
Velg varer-funksjonen i logistikk har fått mange små forbedringer.
Forventet leveringsdato vises nå på restnoterte varer på pakkseddelen.
Skjema for innkjøpsordre er nå komprimert.
I listen over kundeordre er nå knappene Fakturer, Generer pakkseddel og Endre status skjult frem til minst én ordre er markert.
Flere forbedringer knyttet til restordre: Restordre er lagt til i menyen under Salg. Restordre kan filtreres på kunde. Flere mindre designjusteringer.
Kundeordre-bildet vises nå også referanse fra kundekortet der hvor dette er oppgitt.
Varetellingen innholder ikke lengre bestanddeler som er slettet.
Utskrift av kundeordre innholder nå prosjektnummer der hvor dette er oppgitt.
Tidligere endret vareimporten til NOK valuta for innkjøpspris der hvor ikke annet var nevnt. Nå blir valuta stående uendret om ikke annet er nevnt.
18. april 2023
Integrasjonen mot 24sevenoffice er nå utvidet med en rekke nye funksjoner. Herunder overføring av salgsordre i 24SO til Logistikk i Duell, synkronisering av lagerbeholdning m.m.
Forbedret design på håndholdte kasser.
Integrasjonen mot Woocommerce slettet tidligere attributter. Nå beholdes attributtene i Woocommerce selv om Duell også skriver til dem.
Fakturagrunnlag som overføres til regnskapssystemene for dem med regnskapsintegrasjon inneholder nå også kundeordrenummer der hvor det er relevant.
Regnskapsintegrasjonene har nå en bedre håndtering når Duell forsøker å synkronisere en oppdatering mot en kunde eller vare som er manuelt slettet i regnskapsprogrammet.
Ved salg av billetter i kassa er det nå mulighet for å skrive ut én QR-kode per billett, ikke bare en QR-kode for alle billettene slik det var tidligere.
Forbedret visning på kvitteringen ved salg av strukturvarer.
Når en scanner en besøkende som har kjøpt en billett til kr 0,- ble billetten markert som betalt selv om det var konfigurert en grunnpris. Nå fanges det opp at grunnprisen ikke er betalt, og må betales av den første som scannes inn.
11. april 2023
Når du fakturerer en kundeordre vil systemet nå spørre om du ønsker å generere pakkseddel hvis dette ikke er gjort tidligere.
I enkelte sjeldne tilfeller ble antall på lager i et varekort overført til et annet når varer ble redigert i administrasjonspanelet. Dette er nå utbedret.
16. mars 2023
I varetellingen kan en nå importere 4000 varer, mot 500 tidligere.
Fakturagrunnlag kan nå eksporteres til Excel
I Booking av overnattinger kan en nå registrere minimum antall døgn, i tillegg til den eksisterende funksjonaliteten for maks antall døgn.
Innlasting av kundeordre er nå vesentlig raskere for brukere med lokasjons-modulen.
14. mars 2023
Det er nå mulig å fakturere i kundeordre selv om ett eller flere produkter ikke er på lager.
Produkteksport inneholder nå også eks. MVA pris. Det er også mulig å importere prislister med eks. MVA priser. Ink. MVA priser vil da bli automatisk kalkulert.
Bestillingsforlag inneholder nå såkalte “custom fields”.
Varelinjer i kundeordre viser nå hele beskrivelsesteksten, over flere linjer hvis nødvendig. Du kan også sortere i kolonnene.
Ordrenummeret i kundekortet lenker nå til kundeordren.
Listen over tilknyttet innkjøpsordre i varemottak viser nå leveringsstatus og referanse.
En feil som påvirket autogenererte PDF filer der tekst i noen tilfeller dekket over andre elementer er rettet.
07. mars 2023
Det nå mulig å slå sammen flere ordre for fakturering i poweroffice integrasjonen, på samme måte som i integrasjonen mot Tripletex
En feil som medførte at tilgjengelig sum på eksisterende gavekort ikke var riktig etter påfylling er nå rettet.
02. mars 2023
Duell v4 er nå klar for migrering av klienter. Hurra!
Internflytting støtter nå enheter.
Kundeordre inkluderer nå SMS-logg.
Forventet leveringsdato vises nå i listen over innkjøpsordre
Layout i innkjøpsordre har fått noen mindre justeringer.
Brukere av online booking modulen har nå gjennomgått flere justeringer for å være WCAG-compliant. Det er nå mulig å publisere tilgjengelighetserklæring.
28. februar 2023
På varekortet er det nå støtte for flere bilder av varer. Bildene synkroniseres i nettbutikk-integrasjonene levert av Duell. Gjelder for alle brukere med nettbutikk-integrasjon.
Hvis du har nettbutikk-integrasjon vil du nå på varekortet finne et nytt tekstfelt med støtte for rik tekst (uthevet skrift, punktliste osv). Beskrivelsen synkroniseres til nettbutikken.
Flere kolonner er nå tilgjengelig i listen over innkjøpsordre og varemottak.
I kundeordre kan du nå velge lokasjon ved retur.
Du kan nå velge i innstillingene om kundekommentar skal være synlig på pakkseddelen eller ikke.
24sevenoffice-integrasjonen har nå slått av Distribusjon. Det betyr at kunden ikke mottar kopi av ordren fra 24SO når den betales i
21. februar 2023
Brukere av booking vil nå kunne trekke ut rapporter fra modulen. En rekke filtere for rapportene er tilgjengelig f.eks. som avdeling, lokasjon, arrangementer, arrangementskategori, produktkategori, type arrangement, kundegrupper etc.
10. februar 2023
Det er nå mulig å sortere kolonner i lageroversikten.
En feil som påvirket datovalg i personalliste er nå rettet.
Det er nå mulig å eksportere produktliste med priser eks. MVA
Det er nå mulig å se og laste ned varetellinger fra varekortet.
Du kan nå velge på velge på enkeltkunder om kunden skal samlefaktureres eller ikke
Det er ikke lengre mulig å låse opp kundeordre som er betalt i kassa.
09. februar 2023
Eksport av kunder til excel kan nå filtreres for kun kunder som ønsker nyhetsbrev.
En feil som påvirket eksporterte excel-filer, der lagerverdier i noen tilfeller ble satt til 0, er nå rettet.
To mindre feil som påvirket ressurshåndtering i bookingmodulen er nå rettet.
02. februar 2023
Linjeskift er nå mulig i kommentarer på varelinjer i kundeordre og arbeidsordre.
Det er nå mulig å opprette innkjøpsordre direkte i kundeordre.
24. januar 2023
Varemottak viser nå en statuslinje med info om tilknyttet innkjøpsordre, dato for varemottak og dato varemottaket er låst.
Innkjøpsordre viser nå en statuslinje med dato innkjøpet er opprettet, når det er sendt til leverandøren og når varene er mottatt.
Innkjøpsordre har nå støtte for å sende bestilling til leverandør direkte fra administrasjonspanelet.
Kundeordre kan nå skrives ut uten priser. Versjonen uten priser skjuler all pris-relatert informasjon, også rabatt og totalpris.
19. januar 2023
Brukere som benytter Visma .NET som master vil se at når du gjør et retursalg i kassa registreres nå også et varemottak i .NET. Denne metoden brukes da .NET ikke registrerer varer inn på lager selv om salget har negativt antall.
Visma Business-integrasjonen støtter nå feltene Gr6 og ProdGr.
En feil som medførte at antall på lager ble trukket fra et vilkårlig produkt om en solgte en tjeneste i kundeordre og genererte pakkseddel er nå rettet.
17. januar 2023
Søk i varelisten i administrasjonspanelet er nå blitt mye raskere for brukere med mange varer.
10. januar 2023
Enhet på varekortet er nå tilgjengelig for alle brukere, tidligere måtte du har logistikk-modulen for å få tilgang til enheter.
Varetelling og Lageroversikt er nå tilgjengelig for alle brukere med logistikkmodulen, tidligere måtte du har ordremodulen for å få tilgang til dette.
Brukere av bookingmodulen kan nå sende detaljer om sesongkort på nytt til kunder som ønsker dette.
03. januar 2023
Design og funksjonalitet på varesøk i logistikkmodulen er nå oppdatert
Brukere som har definert en tekstfarge på enheter i Duell vil nå se at denne fargen nå også vises på pakkseddel.
Når du registrerer et varemottak med tilknytning til en innkjøpsordre ble innkjøpsordren i noen tilfeller ikke merket som mottatt. Feilen er rettet.
Brukere som gjør varemottak vil nå se at leverandør forhåndsutfylles fra innkjøpsordre.
En mindre feil knyttet til løpende telling er nå rettet.
En feil som i noen tilfeller medførte at produkter som ble satt til antall 0 i et varemottak, ble endret til 1 er nå rettet.
22. desember 2022
Brukere av bookingmodulen vil se at salg av sesongkort i kassepunkt nå spør om navn på kunde hvis dette ikke er valgt tidligere.
Brukere av bookingmodulen vil se at ordrebekreftelsen åpner i et pop-up vindu slik at du kan legge til egendefinert tekst og endre mottaker hvis ønskelig.
Oversikt over sesongkort for brukere av bookingmodulen finnes nå også på kundekortet.
20. desember 2022
Størrelsen på QR-koder for brukere av bookingmodulen har blitt redusert for bedre lesbarhet i portåpnere
Brukere av bookingmodulen vil se at tilvalg til arrangementer nå er tilgjengelig. Du kan legge til så mange tilvalg du ønsker.
15. desember 2022
Det er nå mulig å velge land på kunder og leverandører. Det betyr blant annet at du nå kan håndtere logistikk mot utlandet i Duell, samt sende faktura til kunder i utlandet. Valg om land er også støttet av alle regnskapsintegrasjonene våre.
Hvis Bruk lagerstyring er slått av på varen skjules nå alle referanser til lager på varekortet.
Brukere av bookingmodulen vil nå se at sesongkort kan selges på nett og støtter betaling med Stripe, Netaxept og Vipps.
Forbedret ordlyd i engelskspråklig versjon av online-billett funksjonaliteten.
En feil som medførte at billetter ble vist som ikke betalt i kassepunkt hvis billetten var betalt med faktura er nå fikset.
En feil som påvirket sletting av bilder brukt i online-billett er nå rettet.
Mindre endringer i tekst og ordlyd hvis du forsøker å fakturere en kundeordre hvor antall på lager ikke er tilstrekkelig til å fullføre ordren.
En feil som påvirket tidsvisningen i utstempling i personallisten er nå rettet.
06. desember 2022
DUELL er i kontinuerlig videreutvikling, og det er mye som skjer. Her noe av det som er på planen fremover.