Support

Guidene oppdateres og finjusteres jevnlig. Finner du ikke svar må du gjerne ta kontakt. Support per telefon og epost er inkludert i prisen for alle våre kunder.

Nysgjerrig på DUELL?

Takk. Vi tar kontakt med deg! Noe gikk galt. Prøv igjen.

Vi ringer deg!

Endringslogg

Her ser du alle oppdateringer og endringer i DUELL. Alle DUELL-kunder benytter alltid den siste versjonen, og kassa vil oppdateres automatisk. Enkelte av funksjonaliteten som oppgraderes og forklares kan være avhengig av tilleggsmoduler.

Versjon 1.7.8.3
  • Fikset en feil som gjorde at en enkelte ganger ikke fikk slettet bildet av en varen.

  • Fikset en feil i visningen av strukturvarer på kvitteringen.

  • Fikset en feil i timeboka hvor timen ikke ble markert som betalt hvis det ble gitt 100% rabatt.

  • Fikset en feil i kassebildet hvor salget ikke ble knyttet til en nyopprettet kunde.

  • Fikset en feil i kassebildet hvor retur ikke ble knyttet til kunden selv om det opprinnelige salget var knyttet til kunden.

  • Fikset en feil i lagerhistorikken på varekortet.

  • Fikset en feil i perioderapporten for visning av betalinger fordelt på hver korttype.

  • Fikset flere feil i den nye funksjonen for utskrift av etiketter.

  • Fikset en feil ved avstemming av Verifone VIM-terminaler.

13. april 2021

Versjon 1.7.8.0
  • Etiketter kan nå skrives ut på en ny og raksere måte direkte fra varelisten. Mange nye etiketterstørrelser er tilgjengelig og strekkodene har også blitt optimalisert.

  • Varetellingen er nå tilpasset håndholdte enheter.

  • For kjøring i nettbestilling kan en nå sette maks antall kilometer du kan levere til, selv om adressen i utgangspunktet er i et leveringsområde.

  • Har du varenummer-serie med mer enn 16 tegn har du tidligere tidvis hatt problemer med det varenummer som blir automatisk foreslått. Det er nå løst.

25. mars 2021

Versjon 1.7.7.9b
  • DUELL har nå støtte for flere typer kvitteringskrivere.

  • DUELL kan nå integreres med Verifone-terminaler som benytter VIM-protokollen.

  • Kjøkkenbonger har nå fått et mer komprimert oppsett for å redusere størrelsen på bongene uten å redusere lesbarheten.

24. mars 2021

Versjon 1.7.7.9
  • Hvis du scanner strekkoden direkte på varekortet ble tidligere skjemaet automatisk lagret. Det gjør det ikke lengre.

  • En feil i kundeordre gjorde at en ikke kunne redigere priser eks MVA i ordrebildet. Det er nå utbedret.

19. mars 2021

Versjon 1.7.7.8
  • DUELL har støtte for å få tilsendt dagsoppgjør per epost. Du kan nå få vedlagt GBAT10-filer (excel) også.

  • Det var trøbbel med skjema for å opprette varer for noen brukere. Lagerantall fulgte med fra et skjema til et annet. Dette er løst.

  • I kundeordre kalkuleres og vises nå bruttofortjeneste løpende om prisene endres, uten at du trenger å lagre kladd.

  • Forbedret design for visning av antall på lager på varekortet for dem som brukere flere lokasjoner.

  • Enkelte brukere kunne filtrere rapporter med bestanddeler selv om modulen ikke var aktivert. DUELL ønsker færrest mulig knapper, og at de brukeren har tilgjengelig skal ha verdi. Dette er nå løst slik at kun brukere som bruker bestanddeler ser valgene.

  • For brukere med flere lokasjoner måtte en i varemottaket lagre kladd for å få tilgang til alle lokasjonene. Nå er det lengre nødvendig å lagre kladd for å finne alle lokasjonene.

  • For å opprette en ny lokasjon må du angi en prioritering. Prioriteringen bruker for å lage smarte plukklister. For å gjøre det raskere å opprette lokasjoner er nå skjemaet forhåndsutfylt med prioritering 10.

18. mars 2021

Versjon 1.7.7.7

12. mars 2021

Versjon 1.7.7.6
  • Integrasjonene mot Tripletex og Poweroffice støtter nå automatisk fakturering. Det betyr at faktura kan opprettes automatisk i regnskapsprogrammet. Tidligere vare det slik at DUELL opprettet ordre i regnskapsprogrammet, og så måtte du manuelt sende ut fakturaen. Funksjonen er slått av som standard, og må slås på i administrasjonspanelet.
    Samtidig vil DUELL alltid sjekke om mottaker kan motta EHF, og alltid bruke EHF om mulig.

  • Vareimport er nå forbedret med mange nye smarte funksjoner. Blant annet kan du importere flere felt, du kan velge at alle varene du importerer skal i en bestemt varegruppe, og eller du kan velge å fjerne leverandør for alle varene i importen. For deg som bruker vareimport mye vil dette være til stor hjelp for bulk-oppdateringer.

  • Flere eksempelfiler for vareimport er nå tilgjenglig. Gå til Varer > Import i administrasjonspanelet for å finne dem.

  • På varekortet vises nå ID-en som er brukt for å synkronisere varen med tredjepart. Dette er nyttig for deg med integrasjon mot nettbutikken eller lignende. Er feltet blankt betyr det at varen ennå ikke er synkronisert.

  • Webhooks er nå tilgjengelig for flere funksjoner. Kort fortalt gjør dette at det ikke er forsinkelse fra du oppretter et produkt i administrasjonspanelet til det også er tilgjengelig i de integrerte systemene (eks nettbutikk eller regnskapsprogram). Dette gjelder kun integrasjoner levert av DUELL, ikke nødvendigvis de som leveres av tredjepart.

  • Kjederapporten viste salg av gavekort, men det gjorde ikke salgsrapporten. For at det skal være likt er nå salg av gavekort tatt bort.

  • Vipps-integrasjonen forhåndsfyller nå telefonnummer til kunden, men her har det vært en feil for Android-brukere. Nå fungerer det.

11. mars 2021

Versjon 1.7.7.5
  • Noen ganger sender ikke Nets-terminalene all data fra transaksjonene. Tidligere gjorde dette at salget ikke ble registrert i kassa. Nå vil vi likevel registrere salges, slik at dagsoppgjørene blir riktig. Nets er orientert om feilen i deres kant.

  • Om du har mer enn 100.000 varer vil du ha registrert at vareregisteret noen ganger laste tregt i administrasjonspanelet. Dette er utbedret slik at det nå er superraskt.

  • Om en kunde bytter størrelse på en vare, slik at totalbeløpet blir 0,- kunne du trykke flere ganger for å fullføre salget. Dette kunne registrere flere like salg. Dette er nå utbedret.

  • For varianter var det ikke mulig å endre antall på lager fra en verdi til 0 på selve varekortet. Dette er nå utbedret.

09. mars 2021

Versjon 1.7.7.4
  • Kalkulasjon av leveringspris for utkjøring fra restauranter er nå forbedret.

05. mars 2021

Versjon 1.7.7.3
  • Lagerrapporten laster nå raskere.

  • Om en importerer tilbudspris 0 settes prisen til 0. Om tilbudspris settes til null fjernes tilbudsprisen og ordinære priser gjelder.

  • Drag&drop-funksjonen for hurtigknapper sendte deg tilbake til første gruppe når du flyttet på hurtigknappene. Dette er utbedret.

04. mars 2021

Versjon 1.7.7.1

25. februar 2021

Versjon 1.7.7.2

25. februar 2021

Versjon 1.7.6.9
  • Fra varekortet kan du nå endre antall på lager, slik at du ikke må veien om varemottak eller varetelling for å gjøre raske lagerendringer.

  • Nå kan du importere prislister på varer. Altså priser per kundegruppe.

  • I vareimporten kan du importere "spør om pris".

  • Visningen på håndholdte enheter er forbedret slik at du alltid kan se totalbeløpet når du navigerer i kassa.

  • Enkelte kunder har hatt problemer med å laste inn lageroversikten siden forrige versjon. Problemet er nå løst.

23. februar 2021

Versjon 1.7.6.8
  • Du kan nå eksportere varelager så store som 100.000 varer til excel.

  • For Bordbestilling kan du nå angi egne åpningstider for kjøkken og bar.

  • Integrasjonen mot Mystore setter nå antall på lager samtidig som nye produkter opprettes.

18. februar 2021

Versjon 1.7.6.7
  • Sammenligning av salgsrapporter mot året før er justert slik at mandag sammenlignes med mandag året før. Dette gjorde vi også tidligere, men tidligere benyttet vi ukenummer. Ukenummer har vist seg å ikke være ideelt fordi at vi enkelte år før 53 uke, men ikke alltid.

12. februar 2021

Versjon 1.7.6.6
  • Kundeordre ga av og til advarsel om tomt for lager på varer som ikke bruker lagerstyring. Dette er fikset slik at varer som ikke bruker lagerstyring ikke sjekker lagerbeholdning når du lagrer.

  • Om mange webhooks var slått på i forbindelse med salg ble det en forsinkelse i betalingsbildet i kassa. Dette er utbedret slik at webhooks ikke påvirker hastigheten i kassa.

  • Varekortet hadde tidligere krav om at innkjøpspris måtte være angitt for å kunne angi en kostpris. Dette er nå utbedret slik at en kan legge inn kostpris uten å angi innkjøpspris.

11. februar 2021

Versjon 1.7.6.4
  • DUELL har nå fått støtte for valuta for innkjøpsordre og varemottak. Innkjøpsprisen på varekortet kan legges inn i valuta, og varemottak kan registreres i valuta. DUELL henter daglig oppdaterte valutakurser fra Norges Bank.

  • Integrasjonen mot UniEconomy tillater nå at fakturaer opprettes og distribueres automatisk uten manuell behandling av kladd i regnskapsprogrammet.

  • Integrasjonen mot FIKEN har nå fått støtte for betaling av fakturaer i kassa. Du kan nå hente opp en ubetalt faktura utstedt fra regnskapsprogrammet og ta betalt for denne i kasse ved bruk av terminal/vipps/kontant.

  • Integrasjonen mot PowerOffice GO synkroniserer nå også strekkoder.

  • I kassa kan du nå åpne timeboka fra andre avdelinger og ta betalt. Tidligere kunne du kun ta betalt i den avdelingen timen faktisk var booket.

  • DUELL tillater nå at du deaktiverer timeboka for enkelte avdelinger.

  • Integrasjonen mot Mystore er nå forbedret til å benytte varenummer som felles identifikator. Enkelte brukere har opplevd problemer med synkronisering av enkelte varer, og denne forbedringen løser dette.

  • Arbeidsordre har funksjon for "kopier og snu". Denne har det vært en feil med som nå er løst.

  • Hvis du registrert retur i kassepunktet og valgte å gi kunden gavekort var det noen brukere som opplevde at flere gavekort bli produsert om en klikker mange ganger på gavekort-knappen. Det er nå lagt inn sikrer mot at en kan klikke flere ganger.

  • Beregning av kostpris for varer (vektet kostpris) har blitt laget på nytt for å beregne kostpris av varelageret mer nøyaktig.

04. februar 2021

Versjon 1.7.6.3b
  • Hvis du solgte flere gavekort samtidig, og ikke bruker magnetstripekort, ble utskriftene rare. Solgte du veldig mange samtidig ble utskriftene ubrukelige. Feilen er nå fikset.

02. februar 2021

Versjon 1.7.6.3
  • DUELL er nå integrert med FIKEN regnskapsprogram. Kunder og varer synkroniseres, dagsoppgjør og fakturagrunnlag overføres daglig.

  • dagsoppgjøret fremkommer verdien av varelageret. Denne verdien ble tidligere beregnet basert på antall tilgjengelig på lager, men er nå justert til å beregnes fra det du faktisk har på lager. Dette er relevant for de som benytter kundeordre.

29. januar 2021

Versjon 1.7.6.2
  • Mobilvisning i rapportene har blitt litt bedre når du sammenligner med året før.

  • En sjelden gang var det enkelte medarbeidere som ikke fikk stemplet inn i personallisten. Dette er nå løst.

  • Import av varer kunne bli noe krøll om varenummeret i Excel-fila hadde mer enn 32 tegn. Dette er nå løst.

28. januar 2021

Versjon 1.7.6.1
  • Du kan nå sende SMS til kundene gjennom ny modul SMS-markedsføring. Kontakt support for å bestille modulen. Du betaler kun for bruken.

    Systemet lar deg filtrere på en rekke ulike parametere. Eksempler:
    - Kunder som har kjøpt ei bestemt bukse.
    - Kunder som ikke har kjøpt hvitløksdressing.
    - Kunder som har handlet for mer enn 1000,- i år.
    - Kunder som har handlet minst 3 ganger siste 3 måneder

25. januar 2021

Versjon 1.7.6.0
  • Når du sender en kundeordre eller arbeidsordre til kassa vil antallet bli reservert i lagerbeholdningen.

  • Forbedringer i visningen av kundeordre:
    - Varelinjene ser litt penere ut
    - Filter på fakturastatus
    - Filter på ordretype (bestilling, tilbud osv.)
    - Ordrelisten summerer beløp slik at du enkelt kan se sum utestående tilbud osv.

  • Forbedringer i listevisningen av arbeidsordre:
    - Flere kolonner tilgjengelig, og mulighet for å vise/skjule slik at du ser akkurat det som er relevant for deg. Blant annet pris eks/inkl mva og serienummer.
    - Filter på datoperiode
    - Filter på ordrestatus
    - Filter på vår ref (medarbeider)

  • På varekortet finner du nå full historikk inkl varetellinger. Nå kan du superenkelt få oversikt over alle lagertransaksjoner på en vare.

  • Hovedmenyen i admin har fått en opprydding.

  • Kommentarer på arbeidsordren kommer nå med på kundens kvittering.

  • Kundeordre ble ikke vist på kundekortet før den ble fakturert. Dette er nå utbedret.

  • Tidligere var det ikke mulig å importere pris 0 på en vare. Nå er det mulig.

  • Pakkseddelen viser nå varene i samme rekkefølge som de ble lagt til på ordren. Tidligere var det litt rot i rekkefølgen. Merk at dette ikke gjelder hvis du bruker lokasjoner.

  • Alle kunder skal bli lagt til i standard kundegruppe. Noen ganger skjedde ikke dette. Dette er nå utbedret.

21. januar 2021

Versjon 1.7.5.9
  • Om du henter opp et bord i kassa og går til betaling uten å parkere ordren, kommer nå bordnummeret med på kjøkkenbongen.

  • Salgsrapporten hadde en feil om du sammenlignet 2021-tall med 2020. Det er nå i orden.

13. januar 2021

Versjon 1.7.5.8
  • Rapportene i admin har nå fått forbedret mobilvisning.

  • Rapportene i admin har nå fått en designløft om du sammenligner med året før, og sammenlignen vises nå også i kjederapporten.

  • Du kan nå nullstille tilbudsprisen ved vareimport ved å sette tilbudspris til 0.

  • I kassa kan du nå se antall på lager av hver variant, også på tvers av avdelinger.

  • Hurtigknappene kan du nå endre rekkefølge på ved å drag&slippe.

  • Tidligere kunne importere negativ pris på varene. Dette var en feil og en nå fikset.

  • Om en arbeidsordre hadde veldig lang kommentar ble PDF-en litt rar. Dette er nå fikset.

12. januar 2021

Versjon 1.7.5.7
  • DUELL er nå integrert med UniEconomy (Softrig). Kunder og varer synkroniseres, dagsoppgjør og fakturagrunnlag overføres daglig.

  • Integrasjonen mot Mystore er nå forbedret, blant annet med støtte for varianter.

  • Integrasjonen mot Poweroffice er gjort mer fleksibel. Nå synkroniserer vi både varer og tjenester fra Poweroffice til DUELL hvis du bruker Poweroffice som master, og det er ikke lengre et krav om at varene har varenummer i Poweroffice.

07. januar 2021

Support launch illustration 3x

Hva kommer fremover?

DUELL er i kontinuerlig videreutvikling, og det er mye som skjer fremover i 2021. Her noe av det vi jobber med:

Integrasjoner

  • Integrasjon mot Visma Business.
  • Integrasjon mot PostNord.
  • Integrasjon mot Schenker.
  • Integrasjon mot Stripe.
  • Integrasjon mot Sparebank1

Utvidelser

  • Kampanjemodul.
  • Kvittering på SMS.
  • Påfylling av senter- og sentrumsgavekort.

Forbedringer

  • Logg på kjøkkenbonger med mulighet for å skrive ut på nytt.
  • Maler for varianter.
  • Slå av automatisk utskrift av kvittering.
  • Utskrift direkte fra kundeloggen.
  • Tillate import av 100.000 varer samtidig.
  • Forbedret funksjonalitet for restordre.