Guidene oppdateres og finjusteres jevnlig. Finner du ikke svar må du gjerne ta kontakt. Support per chat og epost er inkludert i prisen for alle våre kunder.
Nysgjerrig på DUELL?
Vi ringer deg!
Her ser du alle oppdateringer og endringer i DUELL. Alle DUELL-kunder benytter alltid den siste versjonen, og kassa vil oppdateres automatisk. Enkelte av funksjonaliteten som oppgraderes og forklares kan være avhengig av tilleggsmoduler.
I innkjøpsordre kan du nå markere og slå sammen flere innkjøpsordre.
I innkjøpsordre kan du nå se navnet på leverandøren i varelisten, og hvis leverandøren er en annen enn den innkjøpsordren skal sendes til markeres dette i rødt.
I kundeordre kan en nå redigere både pris eks MVA og inkl MVA.
På leverandørkortet kan du nå registrere leverandørens valuta, og så vil dette forhåndsutfylles ved opprettelse av innkjøpsordre.
Alle innslag kan nå sorteres ved å klikke på overskiftene i tabellen.
I kundeordre kan kostprisen for frakt nå redigeres helt frem til fakturering, selv etter kundeordren er låst.
Vi har gjort varelisten mer ryddig ved å justere kolonnebredden i tabellen.
Vi har gjort kundeoversikten i kassa litt mer ryddig.
En feil gjorde at en ikke fikk valgt Lokasjon ved kopiering av en kundeordre hvor antall var negativt. Det er nå løst.
En feil gjorde at galt antall på lager ble vist i innkjøpsordre før den ble lageret. Det er nå løst.
Ved opprettelse av restordre fra Kundeordre blir nå leveringsadressen lik på restordre som den opprinnelige ordren.
På pakkseddelen var ikke alltid hele kommentar på Kundeordren synlig hvis den inneholdt mye tekst. Det er nå løst.
Noen ganger var det mulig å overtrekke et gavekort. Dette er nå fikset.
14. mars 2024
Dagsoppgjør i Kasse V4 opprettes nå på en ny måte som har mindre sjanse på feil eller manglende registreringer for brukere med flere kasser og integrert nettbutikk.
I Kasse V4 kan du nå hente opp og betale ordre fra 24sevenoffice.
I Kasse V4 kan du nå hente opp og betale fakturaer fra 24sevenoffice, Tripletex, Poweroffice, Fiken og Unieconomy (Softrig).
Visma Financials (Visma .NET) har gått over til ny autentiseringsmetode. Integrasjoner mot Financials må settes opp på nytt.
Når det synkroniseres varer fra Tripletex til Duell legges varene i en kategori "Usortert".
Ved vareimport og nullstilling av varelageret er det lagt inn en ekstra advarsel for å hindre at brukeren gjør noe utilsiktet.
Sesongkort som selges på nett kan nå skjules fra nettsiden, og kun være tilgjengelig hvis en har direktelenke. Et eksempel på bruksområde er sesongkort til medlemer eller egne ansatte.
Booking ordre filtrerer nå på avdeling slik at det er enklere å finne rett arrangement.
Listen over solgte sesongkort kan eksporteres til excel, og denne innholder nå epostadressen til kunden.
Arrangementer med delte ressurser fungerer nå enda bedre.
12. mars 2024
DUELLs mobilkasse er oppdatert med en rekke forbedringer og nytt brukergrensesnitt 🎉
En bug som medførte feil på rabatt når ordre blir parkert på kasse og hentet tilbake til handlekurv er nå rettet.
06. mars 2024
KUD-rapporter har tidligere vært inkonsekvent i sortering i eksportert dokument. Dette er nå rettet.
Kommentarer til unntaksregler ble tidligere ikke inkludert når et arrangement ble kopiert og opprettet på nytt. Dette er nå rettet.
Det er nå mulig å legge inn oversettelse av “informasjonsboksen” på arrangementssiden.
En feil relatert til egendefinerte betalingsmetoder og øreavrunding er nå rettet.
Gavekort som ble generert uten utløpsdato var tidligere ikke mulig å benytte. Dette er nå rettet.
05. mars 2024
Når du tar direkteretur i kassa kan du nå velge betalingsmetode. Før ble det automatisk valgt samme betalingsmetode som salget opprinnelig ble betalt med.
En feil relatert til validering av strekkoder og søkefelt er nå rettet.
Vekselkalkulatoren i kassa har nå fått nytt design.
Noen brukere har opplevd at alle varer ser ut til å være borte fra kassa, og support har måtte hjelpe for å vise produktene igjen. Dette er nå løst.
29. februar 2024
Alternativt varenavn er nå tilgjenglig i engelsk innkjøpsordre PDF (Krever egendefinert felt med navn "Leverandørens varenavn").
En feil relatert til endring av en kundeordre hvor medarbeider var slettet er nå løst.
Varetelling oversikten har nå en egen kolonne som viser ordrenummeret til varetellingen. Dette er søkbart og gjør det lettere å finne tilbake til korrekt telleliste.
Pakkseddel viser nå hvilke varer som er splittet til ny ordre dersom splitt ordre funksjonen benyttes.
En feil som forårsaket at strukturvarer alltid ble vist i bunnen av PDFer er nå løst.
Dersom du forsøker å åpne en kundeordre som er slettet vil systemet nå gi deg beskjed om at ordren er slettet og forhindre deg fra å gjøre endringer.
Dersom en forsøker å slette en ordre relatert til både salg og innkjøp vil systemet nå gi deg et varsel som må bekreftes før ordren slettes.
Serienummer vises nå per varelinje i PDFer.
En feil relatert til visning av antall i "Velg varer" funksjonen i varetelling er løst.
En feil relatert til visning av "tilgjengelighet" i kundeordre oversikten er løst.
20. februar 2024
Avdeling er nå støttet som en dimensjon i Softrig / Unieconomy integrasjonen.
En feil som forårsaket duplikatkunder i 24SO ved ordreoversendelse via API er nå fikset.
Ved overføring av leverandør til 24SO vil DUELL nå sjekke om leverandøren eksisterer fra før i 24SO ved å matche på navn.
Serienummer nå støttet i 24SO integrasjonen.
Leveringsadresse er nå støttet i de fleste regnskapsintegrasjonene.
Leveringadresse er nå tilgjengelig i logistikkendepunktet i DUELLs API.
En feil som medførte at SMS om fornyelse av sesongkort så ut som det ble sendt fra innehaver av årskorts mobilnummer er nå rettet.
13. februar 2024
Duell kasse V4 har fått en rekke designforbedringer:
QR-koder brukt på billetter har nå fått et nytt format for V4-brukere for økt lesbarhet og økt sikkerhet. Gamle QR-koder vil fortsatt fungere.
08. februar 2024
Noen brukere har opplevd at kommentar på varelinjer ikke var synlig når en skrev ut kopi av salgskvitteringer. Det er nå utbedret.
Noen brukere har opplevd at kassa fryser ved innlogging hvis det er mye data som skal synkroniseres. Dette er nå løst.
Ordrebekreftelser sendt fra booking-modulen kan nå inneholde vedlegg.
Rabatt-rapporten inneholder nå lenker til salgsordren rabatten er gitt på.
06. februar 2024
Enkelte brukere har opplevd at kjøkkenbonger skrives ut flere ganger. Denne feilen er nå rettet.
05. februar 2024
Tripletex-integrasjonen har nå støtte for utsendelse av kreditnota med EHF.
30. januar 2024
Kassepunkt v4 har nå fått en bedre brukeropplevelse dersom strekkoden til en vare som ikke finnes i registeret scannes.
En feil som førte til at varer kunne legges til i handlekurv under gjennomføringen av en transaksjon er nå rettet.
Feilkoder i APIet til DUELL er nå oppdatert for å gi en mer korrekt responskode.
Det er nå mulighet til å filtrere på, og vise kun feilmeldinger i eksportloggen tilknyttet integrasjoner.
18. januar 2024
En liten andel nye brukere har ikke fått tatt dagsoppgjør. Feilen er nå rettet.
11. januar 2024
Faktura viser ikke lenger ikke lenger øreverdier.
05. januar 2024
Velg Varer i varetellingen husker nå endringene du gjør slik at du kan bytte sidetall uten å mellomlagre.
Forbruk av bestanddeler-rapporten har nå fått muligheten til å filtrere egendefinerte felt.
Det er nå mulig å sortere kundelisten etter dato opprettet.
En feil som i noen tilfeller medførte terminaldifferanse i dagsoppgjør ved bruk av sentergavekort er nå rettet.
04. januar 2024
Visma eAccounting-integrasjonen oppretter nå fakturaer med 14 dager som standard forfall. Tidligere var det 0 dager som standard.
27. desember 2023
Kundeordre har nå fått en funksjon for å gjøre salget MVA-fritt. Dette kan brukes ved f.eks. eksport til utland.
Nå kan du sende varsel til kunder som har sesongkort som snart utløper. Varslet kan sendes på epost og/eller SMS, og kan inneholde lenke til å fornye sesongkortet.
Brukere av 24sevenoffice har nå mulighet for å automatisk opprette ordre i 24SO ved hvert salg i Duell. Dette er slått av som standard.
Brukere med 24sevenoffice-integrasjon har nå mulighet til å samlefakturere.
Noen få brukere har opplevd at dagsoppgjørene ikke viser høy nok lagerverdi. Dette har vært kunder som bruker flere kasse i den nye V4-versjonen av kassen. Dette er nå fikset.
Noen brukere har opplevd at nummerserien på kvitteringen starter på nytt i tid og utide. Dette problemet er nå løst.
Noen veldig få brukere har opplevd at en ikke får skrevet ut midlertidig kvittering. Dette er nå løst.
19. desember 2023
Innkjøpsordre og varemottak oppførte seg veldig rart i forrige uke. Vi har nå hatt en skikkelig opprydding slik at alt av kalkulasjoner og visninger regnes ut på riktig måte.
18. desember 2023
Serienummerfunksjonaliteten i administrasjonspanel og kassepunkt v4 er nå oppdatert og forbedret.
Kassepunkt viser nå ikke lengre spinner hvis ikke lastetid overstiger en viss terskel (800ms).
En feil på varekortet som i noen tilfeller medførte at duplikate verdier ble vist i varemottak, kundeordre og innkjøpsordre er nå rettet.
En feil i kassepunkt v4 som medførte at salg noen ganger ikke ble trukket korrekt fra lager er nå rettet.
En feil i kassepunkt v4 som medførte at kontaktdetaljer for sluttkunder noen ganger ikke ble lagret korrekt er nå rettet.
En feil i SMS-utsendelse for online booking som kunne medføre at sluttkunder mottok SMS fra en annen klient enn den de booket på som avsender er nå rettet.
En feil i gavekortmodulen som i enkelte tilfeller kunne føre til at sync fra kassepunktet stoppet er nå rettet.
14. desember 2023
Fikset en feil i varemottak hvis fraktkostnader ikke er angitt.
Hvis total vekt for et varemottak ikke er angitt registreres total vekt automatisk basert på vekt på varelinjene.
07. desember 2023
Brukere av POS v4 og bookingmodulen har nå mulighet til å printe QR-kode til arrangementer fra kassa.
En feil i funksjonalitet for å legge til kontaktperson som kun påvirket nyopprettede kunder er nå rettet.
Samlefaktura er nå tilgjengelig for brukere av integrasjonene mot 24sevenoffice, Softrig (Unieconomy) og Duett
28. november 2023
Varetellingen hjelper deg nå med å korrigere for salg som skjer samtidig som du teller. F.eks. teller du 10 på lager, og før varetellingen er ferdig er 2 solgt. Duell vil gi beskjed om dette når du er ferdig med å telle, og spør deg om du vil justere fra 10 til 8 i tellingen.
I kundeordre ble noen ganger pris inkl MVA ikke synlig hvis du endret pris eks MVA. Det er nå fikset.
I kundeordre kan du nå se egendefinerte felt ved å klikke på ordrelinja.
I Velg Varer-funksjonen vises nå hele varenavnet, evt over flere linjer om nødvendig.
Hvis du søker etter en vare i varelista og gjør endringer på denne, beholdes nå søket du gjorde i varelista. Tidligere ble søkeverdiene borte etter du hadde lagret et varekort.
I kundeordre var det tidligere i noen tilfeller mulig å generere pakkseddel selv om det ikke var tilstrekkelig antall på lager. Dette kunne skje hvis det var fakturert på forhånd. Dette er er nå fikset.
I listen over kundeordre er det nå mulig å filtrere på ordre som har, eller ikke har, generert pakkseddel.
21. november 2023
Dersom man tok betalt for en kundeordre der varen ikke var på lager i POS v4 og du deretter tok varemottak på denne varen fikk man i noen tilfeller feilaktig beskjed om at denne restordren nå kunne håndteres. Denne feilen er nå rettet.
En feil som påvirket arbeidsordre og valg av tjenester er nå rettet.
10. november 2023
Fikset flere feil knyttet til automatisk utfylling av vekt i varemottak.
08. november 2023
Du kan følge med på alle de spennende tingene vi holder på med i DUELL på vårt roadmap.