Support

Guidene oppdateres og finjusteres jevnlig. Finner du ikke svar må du gjerne ta kontakt. Support per telefon og epost er inkludert i prisen for alle våre kunder.

Nysgjerrig på DUELL?

Takk. Vi tar kontakt med deg! Noe gikk galt. Prøv igjen.

Vi ringer deg!

Endringslogg

Her ser du alle oppdateringer og endringer i DUELL. Alle DUELL-kunder benytter alltid den siste versjonen, og kassa vil oppdateres automatisk. Enkelte av funksjonaliteten som oppgraderes og forklares kan være avhengig av tilleggsmoduler.

Versjon 1.8.4.7
  • Ved større varetellinger lot excel fil ikke seg generere for nedlastning av tellingen. Filen genereres nå i bakgrunnen, og kan lastes ned fra den samme oversikten etter et par minutter.

  • Diverse feilrettinger for billettbestilling

  • Ved noen tilfeller ville en pågående varetelling ikke laste inn. Dette er nå utbedret, og varetellinger som ikke ville åpnes tidligere, kan nå åpnes og fullføres.

11. januar 2022

Versjon 1.8.4.6
  • Kreditnota kan nå genereres fra kassen. Om totalpris er negativ, kan "Kreditt" nå velges som tilbakebetalingsmetode. Metoden krever at kunde er valgt før returen gjennomføres.

  • Booking for tidspunkt/arrangement utenfor ordinær timeplan er nå enkelt utført ifra administrasjonspanelet. Se hvordan her

  • Ressurser kan nå reserveres uten at de er booket i et arrangement

  • En medarbeider kan ny knyttes direkte mot en ressurs. Dette gjør at arrangementet er avhengig av medarbeider tilstede for at arrangementet kan gjennomføres. Se hvordan her

  • Arrangementer kan nå utfylles med spørsmålsbatteri. Spørsmålene fremkommer i online billettbestilling ved checkout, og svar fremkommer i kassa ved innsjekking.

  • Arrangementer kalenderen støtter nå også månedsvisning i tillegg til tidligere visninger.

  • Arrangement kategorier kan nå få definert ulike farger for kalendervisningen. Se hvordan her

  • Ved spesifikke tilfeller ble kvittering printet uten pris desimaler. Pris på kvittering vil nå alltid inkludere desimaler.

  • Rapporten "Alle innslag" viser et Globus ikon ved salg registrert fra tredjeparts system, typisk nettbutikk. Ikonet fremkom også når kundeordre ble fakturert i DUELL. Ikonet fremkommer nå kun ved salg via tredjepartssystem slik det skal.

06. januar 2022

Versjon 1.8.4.5
  • Arrangement i online billettbestilling støtter opplasting av et eller flere vedlegg. Vedlegget vil være nedlastbart fra siden for arrangementet

  • Arrangement prisgrupper foreslår nå navn utifra tidligere registrerte prisgruppe navn

  • Standard avdeling fungerer nå for arrangementer. Avdeling blir automatisk valgt i Kalendervisning og ved oppretting av nye arrangementer

  • "Min side" er lagt til for billettbestilling. Login gjøres via telefonnummer og engangspassord tilsendt på SMS. Etter login får du tilgang til menyvalget "Bookinger". Menyvalget inneholder informasjon om alle tidligere og nåværende bookinger, inkludert billettdatoer og antall billetter

28. desember 2021

Versjon 1.8.4.3
  • Arrangementer kan nå ha flere ressurser knyttet mot samme arrangement.

  • Online billett bestilling har nå støtte for valg mellom Salg og Forespørsel på arrangement nivå. Er arrangement satt til forespørsel blir epost sendt til epost definert på arrangementet

  • Online billett bestilling støtter nå flere "kanaler". Dette gir mulighet for flere bookingsider, med ulik filtrering av arrangementer per side. Typisk brukt for egen bookingside for skoler e.l.

  • Arrangementer kan nå konfigureres hvor betaling gjennomføres ved oppmøte. SMS utsendes for å verifisere bestillingen

14. desember 2021

Versjon 1.8.4.2
  • Innkjøpsordre vil nå varsle bruker dersom varer(er) allerede er i bestilling. Varselet fremkommer når innkjøpsordren lagres med oversikt over hvilke varer som allerede er bestilt.

  • Lageroversikt kan nå filtreres for å kun vise varer med negativ lagerbeholdning.

  • Standardavdeling kan nå defineres per administrator. Dette gjør at avdeling alltid velges automatisk i administrasjonspanelet.

  • Gavekort rapport har blitt forbedret. Fullstendig rapport over alle gavekort med original verdi og salgspris er nå tilgjengelig for nedlastning i excel format

  • Det er ryddet i hvilke menyer Arrangmenter fremkommer i administrasjonspanelet. Arrangementer er nå fjernet fra bl.a. varekatalogen, lageroversikt, velg varer m.m.

  • Historikk på variantvarer manglet i noen spesifikke tilfeller. Dette er nå rettet

10. desember 2021

Versjon 1.8.4.1
  • DUELL støtter nå duplikat kundedata. Valget er som standard ikke aktivert, og må aktiveres etter behov. Det er flere konsekvenser ved aktivering av valget. Anbefalt praksis er ikke tillat duplikat kundedata.

  • Produkter med bruk lagerstyring deaktivert, var tidligere mulig å registrere i varetelling. Produkter med denne funksjonen deaktivert fremkommer nå ikke ved søk i varetelling

  • Ved noen tilfeller lastet ikke timeboken riktig i administrasjonspanelet, dette er nå rettet

30. november 2021

Versjon 1.8.3.9
  • Varetelling er forbedret med funskonalitet for løpende scanning. Funksjonen gir deg mulighet til å scanne alle varene på hylla, og DUELL gjør tellejobben for deg

24. november 2021

Versjon 1.8.3.8
  • Billetter kan nå selges sammen med produkter i kassa

  • Arrangementer kan nå konfigureres som heldag arrangementer. Brukes typisk ved heldags inngangsbillett e.l.

  • Online billettbestilling støtter nå tysk språk. Ekstra språk aktiveres fra administrasjonspanelet

  • Rekkefølge for bestanddeler i nettbestilling og bordbestilling kan nå defineres på varekortet

  • Integrasjonen mot UniEconomy har fått utvidet støtte. Åpen faktura kan nå hentes fra regnskapet til kassa og betales på kassa

  • Integrasjonen mot Visma.net støtter nå visning av lagerbeholdning i DUELL, ved bruk av Visma.net som master. Lagerbeholdning hentes fra verdi "available" per definert default "warehouse" i Visma.

    P.t. er det ikke støttet med flere lokasjoner i samme "warehouse"

  • WooCommerce ordrelinjer med definert notis vil nå få notiset synkronisert og lagt til i ordren generert i DUELL

  • Lageroversikt og varetelling -> velg varer har fått et nytt filter for å finne produkter som ikke er blitt telt siden gitt dato

23. november 2021

Versjon 1.8.3.7
  • Ordrelinjer for kundeordre er blitt enklere å legge til. Nye ordrelinjer får automatisk definert antall 1

  • Velg varer har mange ulike filtere. Filteret for "lagerstatus" ved varetelling fungerte ikke, dette fungerer nå som forventet

  • Feilmelding ved import av varetelling med definerte lokasjoner manglet dersom lokasjon definert i import ark, ikke fantes i systemet. Feilmelding forklarer nå hvilke(n) lokasjon som mangler

  • Kundeordre registrert på annen adresse enn kundens normale adresse printet alikevel normale adresse på pakkseddel. Adresse registret på kundeordren blir nå printet på pakkseddel

  • Salgsordre manglet moms spesifisering for utkjøring. Moms spesifisering fremkommer nå korrekt på salgsordre

16. november 2021

Versjon 1.8.3.6
  • Oversikt for Arrangementer er utvidet med flere ulike filtreringsmuligheter. Filtrering inkluderer per avdeling, gjentakende arrangementer, tidligere arrangementer

  • Ressurser knyttet mot arrangementer kan nå oppdatere din kalender for full oversikt over hvilke ressurser som er booket til et hvert tidspunkt

  • Tidligere var det mulig å gjennomføre salg av sentrumsgavekort med betalingsmetode kreditt, dette er rettet så det ikke lenger er mulig

09. november 2021

Versjon 1.8.1.8
  • Bordbestillingen skriver bong automatisk til kjøkkenet. Bongen inneholder nå også ordrenummeret som kunder mottar i ordrebekreftelsen på SMS. Ordrenummeret kommer i tillegg til bordnummeret.

  • Salgsrapporten sammenligner nå totalraden med samme periode året før.

  • Noen Windows-brukere måtte av og til trykke i søkefeltet for å scanne en strekkode. Det er ikke lengre nødvendig.

  • De nye PDF-malene hadde noen visningsfeil i noen helt spesielle tilfeller. Det er nå utbedret.

  • I noen helt spesielle foreslo Lagre og kopier-knappen på varer et varenummer som allerede var i bruk og brukeren fikk en feilmelding. Det er nå utbedret slik at foreslått varenummer alltid er unikt.

  • Noen få brukere hadde problemer med å slette en variant fra variantmalene. Dette er nå utbedret.

26. august 2021

Versjon 1.8.1.7
  • Vareetiketter har nå fått flere mulighet for tilpassing og bedre funksjon for varianter.

  • Nettbestillingen har nå fått støtte for egne åpningstider for kjøkken/bar, slik som allerede finnes for bordbestilling.

  • Nettbestilling med utkjøring/hjemlevering viser nå ikke lenger valg for avdeling, men velger automatisk den som er åpen blant dem som er i geografisk avstand til adressen.

  • Arbeidsordre kan skrive ut merkelapp på etiketter. Det har vært en bug som som gjør at enkelte ordrenummer har fått rare tegn på utskriften. Dette er nå utbedres.

24. august 2021

Versjon 1.8.1.3
  • Alle PDF-eksporter fra systemet har nå fått nytt design. Det er nå også mulig å laste opp din egen logo.

  • Nettbestilling og Bordbestilling støtter nå sorteringsrekkefølge på varenivå. Legg til et egendefinert felt med navnet "Rekkefølge" og skriv inn rekkefølgen på hver vare. Laveste tall vises først.

  • Nettbestilling og Bordbestilling støtter nå tips. Kunden kan velge mellom 0, 5, 10 og 20 prosent tips. Funksjonen må slås på, standard er den av.

  • Mystore-integrasjonen støtter nå bokføring. Det vil si at omsetningen i nettbutikken din automatisk kommer inn i dagsoppgjøret og overføres også til regnskapet om du har regnskapsintegrasjon. Funksjonen må slås på, standard er den av.

  • Det har vært en feil som gjør at du ikke får hentet ut gamle dagsoppgjør til Visma Business. Dette er nå rettet.

17. august 2021

Versjon 1.8.1.2
  • Helt ny integrasjon mot Woocommerce nettbutikk. Denne integrasjonen ligger i DUELL i steden for en plugin i Wordpress, og er derfor langt mer stabil, helt uten forsinkelser og DUELL har ansvaret for support og vedlikehold.

  • Forbedret dato- og periodevelger i administrasjonspanelet.

  • Billettbestillingen har nå mulighet for legge til flere tekstsider.

  • Bordbestillingen har nå støtte for betaling med Visa/Mastercard. Fra tidligere var det kun mulig med betaling gjennom Vipps.

10. august 2021

Versjon 1.8.1.0
  • innkjøpsordre kan du nå legge inn forventet leveringsdato, og du kan overstyre linjenivå. Forventet leveringsdato vil vises i kundeordre og lignende steder når du holder over antall på lager.

29. juli 2021

Versjon 1.8.0.9

27. juli 2021

Versjon 1.8.0.8b

23. juli 2021

Versjon 1.8.0.8
  • Hvis du registrere et varemottak på et mindre antall enn innkjøpsordren vil du nå bli spurt om du ønsker å opprette restordre.

  • Nettbestillingen har nå støtte for levering "så snart som mulig" i tillegg til eller i steden for at kunden velger tidspunkt. Dette passer godt for dem som ønsker "levering innen 1 time".

  • Online bookingen har nå støtte for "første ledige" i steden for at du kunden må velge tidspunkt og medarbeider selv.

  • Lagre og ny-knappen på varekortet fungert på samme måte som Lagre og kopier-knappen. Dette er nå fikset.

22. juli 2021

Versjon 1.8.0.7
  • Forbedret design på varekort for å slå av/på funksjoner. Erstattet avkrysning med slider.

16. juli 2021

Versjon 1.8.0.6
  • Hvis en vare har veiledende pris 0 og du endret prisen, og så gir %-rabatt, ble varen tilbakestilt til 0. Dette ble gjerne et problem i forbindelse med parkering på bord. Dette er nå fikset.

15. juli 2021

Versjon 1.8.0.5
  • Hvis du oppretter mange varianter av en vare begynte varekortet å oppføre seg litt annerledes. Enkelte varianter ble ikke lagret, og hvis du la inn strekkode ble varen lagret. Dette er nå utbedret.

  • Hvis du endret antall på lager direkte fra varekortet ble ikke lagerendringen sendt ut som en webhook. Det gjør det nå.

13. juli 2021

Versjon 1.8.0.4

12. juli 2021

Versjon 1.8.0.3
  • I Visma .NET-integrasjonen kan en nå velge om en ønsker Sist kostpris eller Snitt kostpris overført til Kostpris-feltet i DUELL.

  • I Mystore-integrasjonen kan du nå velge om du ønsker at Mystore skal sende ut bekreftelse per sms og/eller epost når ordren er fullført.

  • Lagerstyringen holder på antall på lager og antall tilgjengelig, hvor forskjellen er lik antall reserverte. Vi har gjennomgått alle integrasjoner, API og webhooks og sikret at det alltid er antall tilgjengelig som utveksles. Du som abonnerer på Webhooks får du tilsendt begge verdiene ved lagerendringer, og så velger du selv hva du vil bruke.

08. juli 2021

Versjon 1.8.0.2
  • Scanning av billetter (QR-koder) kan nå gjøres med kameraet på håndholdte enheter, du trenger altså ikke en strekkodescanner for å verifisere billetter.

  • arrangementer kan du nå legge inn en egen tekst som vises i ordrebekreftelsen og på billetten. En nyttig funksjon om det er spesielle opplysninger du ønsker at kun skal fremkomme på spesielle arrangementer.

  • Tripletex-integrasjonen er nå forbedret slik at sorteringsrekkefølgen av varelinjer på fakturaen blir lik Tripletex slik den er i DUELL.

  • Mystore-integrasjonen har nå blitt raskere. Umiddelbart når en bestilling mottas i Mystore blir den synlig i DUELL og lageret justeres uten opphold.

  • Visma .NET-integrasjonen har nå støtte for lagerstyring med flere lokasjoner.

  • En rekke mindre forbedringer for arrangementer
    - Pris kan være 0, tidligere måtte prisen være 0,00 om det er en gratisbillett.
    - Om du slår på at et arrangement er gjentakende blir ikke skjemaet validert. Tidligere kunne det se ut som du hadde gjort noe feil, selv om du ikke hadde klikket lagre ennå.
    - Hvis f.eks. en omvisning på et museum varer i 45 min måtte du minst 46 minutter tilgjengelig i kalenderen. Dette er nå fikset.
    - Gjestelisten lastet ned i Excel-format fungerte ikke i alle versjon av Excel. Dette er nå fikset.
    - Hvis du kun hadde solgt én billett ble det vist i statistikken som at 0 billetter var solgt. Dette er nå fikset.
    - Online bookingen var litt vanskelig å finne frem i om et arrangement eller omvisning gikk flere ganger hver dag hele sommeren. Det er nå implementert en kalender-velger for å raskere finne et tidspunkt langt frem i tid.

06. juli 2021

Versjon 1.8.0.1
  • En utvidet versjon av innkjøpsordre er nå tilgjengelig. Denne versjonen er spesiallaget for de som importerer med båt- og container fra utlandet, handler mye i valuta osv.

02. juli 2021

Support launch illustration 3x

Hva kommer fremover?

DUELL er i kontinuerlig videreutvikling, og det er mye som skjer i sommer og til høsten. Her noe av det som er på planen i 2021:

Integrasjoner

  • Integrasjon mot Visma Business.
  • Integrasjon mot Visma Global.
  • Integrasjon mot PostNord.
  • Integrasjon mot Schenker.
  • Integrasjon mot Stripe i nettbestilling.
  • Integrasjon mot Duett regnskap.
  • Integrasjon mot Sparebank1 og DNB-regnskap.
  • Helt ny integrasjon mot Woocommerce.
  • Omsetning fra Shopify inn i dagsoppgjøret.
  • Raskere synkronisering med Mystore.

Logistikk

  • Restordre (salg).
  • Restordre (innkjøp).
  • Visning av forventet leveringsdato hvis tomt på lager.

Utvidelser

  • Kampanjemodul.
  • Kvittering på SMS.
  • Påfylling av senter- og sentrumsgavekort.
  • Lojalitetsprogram.
  • Rabattkoder.

Forbedringer

  • Logg på kjøkkenbonger med mulighet for å skrive ut på nytt.
  • Tillate import av 100.000 varer samtidig.
  • Forbedret funksjonalitet for restordre.
  • Automatisk generering av strekkoder.
  • Mulighet til å importere kunder.
  • Logo på etiketter.